Graj tak, jak ci każą: Blizzard doda do Overwatch wymuszony podział zespołu na role

Autor: Igor Nikitin | 19.07.2019, 10:39

Blizzard dodał separację ról do trybu konkurencyjnego Overwatch.

Co wiadomo

Według szefa gry Jeffa Kaplana „Playing by Roles” poprawi jakość meczów, dając graczom większą kontrolę i kreatywność. Ograniczenie działa zgodnie z systemem 2-2-2: dwóch „dealerów”, dwa czołgi i dwie postacie pomocnicze. Jeszcze przed rozpoczęciem poszukiwania meczu gracze będą musieli wybrać rolę, z której będą grać do końca bitwy.

Blizzard doda ten system do szybkiej gry, trybu rywalizacji oraz zawodów e-sportowych. Jedynym sposobem gry zgodnie z klasycznym schematem jest szukanie meczów w „Klasycznej grze szybkiej”.

Deweloperzy usuwają również jedną ocenę, zastępując ją trzema, które zostaną podzielone na odpowiednie role. Dodatkowo, zamiast dziesięciu meczów kwalifikacyjnych, Blizzard zrobi pięć dla każdej roli. Za kwalifikacje w tej roli otrzymasz standardowe nagrody, a jeśli zaliczysz kwalifikację w trzech rolach, otrzymasz punkty zwycięstwa za każdą ocenę.

Lista 500 najlepszych graczy w konkurencyjnych meczach również zostanie zmieniona. Podobnie jak w przypadku oceny, pojedyncza lista jest podzielona na cztery: jedną dla każdej roli i jedną, w której obliczana jest średnia wartość wszystkich ról. Teraz, aby dostać się do pierwszej 500, będziesz musiał rozegrać co najmniej 25 meczów dla tej roli, a nie 50 tak jak wcześniej.

Nowe reguły zostały już uruchomione na serwerach testowych Overwatch, a publicznie pojawią się 1 września.

Zalecamy również zapoznanie się z dziennikami programistów, w których Jeff Kaplan opisał bardziej szczegółowo pracę innowacji.