Twórcy Jedi: Fallen Order podczas tworzenia gry inspirowali się projektami FromSoftware.
Podobieństwa między Jedi: Upadłym Zakonem a kultowymi grami FromSoftware, takimi jak Dark Souls i Sekiro, były widoczne gołym okiem nawet w E3. I nie przypadkiem główny programista Respawn Entertainment okazał się wieloletnim fanem kreatywności japońskiego studia.
Co pożyczyły
W wywiadzie dla EDGE, główny projektant gier dla Fallen Order, Jason de Heras, pochwalił system walki Sekiro: Shadows Die Twice. W projekcie Miyazaki (From Software Head) podobał mu się brak skali wytrzymałości, która usuwa wiele ograniczeń ze strony odtwarzacza.
„Pomyślałem, że decyzja o stworzeniu gry bez wytrzymałości była całkiem fajna. Dzięki temu możesz atakować i manewrować więcej ... Zrozumiałem, że nie musimy ograniczać wszystkiego, co robi gracz; Niech ma trochę więcej swobody działania, ale SI będzie go karać za złe decyzje. Z przyjemnością dowiedzieliśmy się, że istnieje gra podobna do naszej. Bardzo podobna
Szef twórców Fallen Order, Stig Asmussen, dodał również, że jest wieloletnim fanem From Software, z pierwszego projektu studia, King’s Field, wydanego w 1994 roku.
Więcej szczegółów na temat mechaniki pożyczonych w Jedi: Fallen Order można przeczytać tutaj (o walce) i tutaj (o wszystkim innym). Tego zgromadziło się tyle, że grę można nazwać Respawn Entertainment „zachodni pogląd na Souls-like».
Źródło: Wccftech