Twórcy Halo porzucają własny silnik gry Slipspace na rzecz Unreal Engine w przyszłych tytułach
Od prawie dwóch lat krążyły plotki, że 343 Industries przesiądzie się z własnego silnika Slipspace Engine na Unreal Engine 5 - teraz to już oficjalne: wszystkie przyszłe gry Halo będą wydawane na silniku Epic Games.
Co wiemy
COO Elizabeth van Wyck wyjaśniła, że Slipspace nie spełnia już ich przyszłych potrzeb związanych z tworzeniem gier. Posunięcie to pozwala im skupić się bardziej na tworzeniu gier, a mniej na tworzeniu narzędzi, a także ułatwia dostarczanie graczom aktualizacji i nowej zawartości.
Dyrektor artystyczny Chris Matthews podkreślił przestarzałość Slipspace i pochwalił zaawansowane funkcje Unreal, takie jak Nanite i Lumen, które pozwalają na bogatsze i bardziej wciągające światy gier.
Zmiana ta opiera się na dwóch latach rozwoju Project Foundry, technicznego demo wykorzystującego Unreal Engine 5, które już położyło podwaliny pod przyszłe projekty Halo.
Źródło: GamingBolt