Większość amerykańskich użytkowników TikTok woli treści rozrywkowe od politycznych.
Według nowej ankiety społecznej Pew Research, większość dorosłych użytkowników TikTok w USA nie jest zarejestrowana na kontach politycznych.
Co wiadomo
Analiza 227 946 kont subskrybowanych przez 664 uczestników badania wykazała, że mniej niż jeden procent jest powiązany z politykami, osobami publicznymi lub tradycyjnymi mediami. Zamiast tego użytkownicy preferują konta, które publikują treści rozrywkowe, humor i wirusowe filmy taneczne.
Badanie wykazało również, że 43% kont omawiających politykę porusza również tematy związane z rozrywką i popkulturą. Podczas gdy większość użytkowników nie subskrybuje kont politycznych, 45% z nich widzi treści polityczne w swoich kanałach dzięki algorytmicznym rekomendacjom TikTok. Kwestia tego, co dokładnie widzą użytkownicy TikTok w USA, stała się przedmiotem analizy w ostatnich latach, zwłaszcza po oskarżeniach o stronnicze rekomendacje z platformy.
Chociaż wyniki badania nie odnoszą się do algorytmicznych rekomendacji TikTok, autorzy zauważają, że subskrypcje użytkowników są ważnym sygnałem dla aplikacji, ponieważ odgrywają rolę w kształtowaniu strony z rekomendacjami.
Źródło: Engadget