Widzowie są wściekli: YouTube zaczął tracić możliwość pomijania reklam 5 sekund po rozpoczęciu ich odtwarzania

Autor: Anton Kratiuk | dzisiaj, 13:34

YouTube kontynuuje wprowadzanie "ulepszeń", o które nikt nie prosił. Wczoraj informowaliśmy, że na urządzeniach mobilnych testowany jest nowy interfejs serwisu, który nie wszystkim użytkownikom przypadł do gustu.

Teraz pojawiają się skargi na kolejną dziwną decyzję Google w sieci.

Co już wiadomo

Rok temu oglądanie filmów na YouTube z włączoną blokadą reklam stało się niemożliwe, co zmusiło tych, którzy nie chcą oglądać reklam, do porzucenia YouTube lub opłacenia subskrypcji Premium.

Ale ostatnio wielu użytkowników spośród tych, którzy oglądali filmy z reklamami, skarżyło się, że stracili opcję pomijania ich 5 sekund po rozpoczęciu odtwarzania. Teraz zamiast przycisku "Pomiń" pojawia się czarny prostokąt i trzeba obejrzeć reklamę do końca.

Administracja YouTube odpowiada, że nie zamierza celowo usuwać możliwości pomijania reklam, a to, co obserwujemy obecnie - dzieje się w ramach "zmniejszania liczby elementów w odtwarzaczu reklam".

Wszystko po to, aby "użytkownicy mogli głębiej angażować się w reklamy dzięki czystszemu doświadczeniu".

Pozostawia to widzom opcję płacenia za YouTube Premium lub "głębszej interakcji z reklamami" i będą musieli wchodzić w interakcje, nawet jeśli wideo zostanie wstrzymane.

Źródło: The Verge