Samsung i Apple zajmują równe pozycje na globalnym rynku smartfonów, podczas gdy Xiaomi zbliża się do nich: przedstawiono statystyki sprzedaży za trzeci kwartał 2024 r.

Autor: Anton Kratiuk | dzisiaj, 13:41

Portal analityczny Canalys podsumował trzeci kwartał 2024 roku na rynku smartfonów i opublikował kilka ciekawych statystyk.

Co wiadomo

Zgodnie z wynikami trzeciego kwartału okazało się, że Samsung i Apple nie tylko zajmują czołowe pozycje, ale niemal zrównały swoje wpływy na rynku smartfonów: obie firmy osiągnęły udział na poziomie 18% z niewielką przewagą Samsunga.

W tym okresie Samsung wypuścił nowe modele składanych smartfonów, a Apple wprowadził serię iPhone'ów 16, ale ich premiera nie miała jeszcze wpływu na układ sił, ponieważ sprzedaż nowych iPhone'ów rozpoczęła się pod koniec września. Eksperci zauważają jednak, że amerykańska firma jest bliżej niż kiedykolwiek zajęcia pierwszego miejsca na rynku smartfonów, a w czwartym kwartale iPhone 16 z pewnością zmieni układ pozycji. A w ciągu ostatnich trzech miesięcy to właśnie sprzedaż iPhone'a 15 i wcześniejszych modeli przyczyniła się do sukcesu "jabłkowej" firmy.

Trzecie miejsce pod względem popularności zajmuje Xiaomi, które zdobyło 14% rynku, a także odnotowało znaczny wzrost sprzedaży.

Ponadto Xiaomi nie zamierza poddawać się bez walki i przygotowuje się do ofensywy: niedawno zaprezentowała serię Redmi Note 14 na rynek chiński oraz serię Xiaomi 14T - na rynek europejski. Wkrótce firma wypuści Xiaomi 15, co pozwoli chińskiemu gigantowi wzmocnić swoją pozycję w ostatnim kwartale roku i narzucić godną konkurencję swoim zachodnim odpowiednikom.

Nie zapominajmy, że na rynku smartfonów są inni znaczący gracze. W pierwszej piątce liderów znajdują się OPPO i VIVO, które zdobyły po 9% rynku. Obie firmy starają się prezentować urządzenia o nowoczesnym designie i doskonałych funkcjach w przystępnej cenie, co czyni je jak najbardziej konkurencyjnymi w segmencie smartfonów średniej klasy.

Warto zauważyć, że Canalys odnotowuje obecnie trend spadku zainteresowania konsumentów urządzeniami ze średniej półki na rzecz drogich smartfonów klasy premium ze względu na ich możliwości AI i ultranowoczesne aparaty - a to kolejny czynnik przemawiający za dalszym sukcesem Apple.

Źródło: Canalys