Dylogia The Last of Us otrzymała aktualizację specjalnie dla wersji Pro PS5, a w grach naprawiono różne błędy
PlaySTation 5 Pro ukaże się 7 listopada. Choć mamy jeszcze trzy tygodnie oczekiwania, dylogia The Last of Us otrzymała już aktualizację specjalnie dla wersji Pro.
Co wiadomo
The Last of Us Part I i Part II Remastered mają nowy tryb, który wykorzystuje technologię skalowania obrazu PSSR, analog DLSS stworzony przez Sony.
Tryb Pro renderuje grę w rozdzielczości 1440p, a dzięki PSSR podnosi tę wartość do 4K przy 60 fps.
Jednak tryby Performance i Fidelity są nadal dostępne i zapewniają płynniejsze wrażenia i wyższą liczbę klatek na sekundę niż oryginalne PS5.
Aktualizacje do każdej z gier naprawiły również błędy wizualne, techniczne i związane z rozgrywką, których i tak było już mnóstwo. Ale dla przyszłych posiadaczy PlayStation 5 Pro jest teraz kolejny powód, aby zagrać w tę wspaniałą serię gier.
Zmiany dla części II Remastered:
Ogólne:
- Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre trofea nie odblokowywały się po zaimportowaniu danych zapisu PS4.
- Naprawiono błąd, przez który tors Abby mógł znikać podczas przełączania się między jej dodatkowymi skórkami.
Rozgrywka:
- Naprawiono błąd, na skutek którego Dina mogła zostać schwytana na dodatkowy czas podczas ucieczki metrem.
Bez powrotu:
- Naprawiono błąd, który powodował, że bomba świetlna i dźwiękowa nie wliczała się dokładnie do statystyk ogłuszenia gracza.
- Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre zabójstwa z broni były niedokładnie wliczane do statystyk gracza podczas wykonywania zabójstw z ukrycia pomiędzy tymi zabójstwami.
- Naprawiono błąd, który powodował, że zabójstwa z ostrzałki nie były dokładnie wliczane do statystyk ostrzenia gracza.
Dźwięk:
- Naprawiono błąd, który powodował nieprawidłowe odtwarzanie utworów muzycznych podczas speedrunów.
Dostępność:
- Dodano obsługę większej liczby ustawień dostępności konsoli PlayStation 5 wyświetlanych w grze.
- Naprawiono błąd, na skutek którego nie można było znaleźć kodu do zamkniętego pokoju w zaawansowanym trybie nasłuchiwania.
- Naprawiono błąd, na skutek którego wrogowie wskazywani przez gambit nie byli prawidłowo identyfikowani podczas korzystania z trybu wysokiego kontrastu.
Zmiany dla części I
Ogólne:
- Naprawiono błąd, na skutek którego tryb Nowa gra+ nie był stosowany podczas korzystania z funkcji wyboru rozdziału.
- Naprawiono błąd, na skutek którego kolekcja artefaktów gracza mogła zostać odłączona od danych zapisu, uniemożliwiając otrzymanie
- trofeów
- Naprawiono błąd, na skutek którego gra mogła blokować się przy 40 klatkach na sekundę podczas wczytywania przy korzystaniu z monitora 4K z VRR.
Rozgrywka:
- Naprawiono błąd, na skutek którego gracze mogli utracić możliwość szybkiego pływania z powodu konfliktów ponownego powiązania z niestandardowym schematem sterowania.
- Naprawiono błąd, który mógł powodować, że licznik czasu speedrun powracał do czasu ostatniego punktu kontrolnego, jeśli gracz wyszedł z gry lub gra się zawiesiła.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Ellie i Bill nie podążali za graczem zgodnie z oczekiwaniami.
- Poprawiono celność karabinu myśliwskiego Ellie, gdy jest ona przykucnięta.
- Naprawiono błąd z generatorem biblioteki, który mógł wpływać na postępy.
- Naprawiono błąd, na skutek którego latarka Joela włączała się podczas badania niektórych artefaktów, mimo że znajdował się on w bezpośrednim świetle słonecznym.
Dostępność:
- Dodano dodatkowe wsparcie, dzięki czemu więcej ustawień dostępności konsoli PlayStation 5 jest teraz wyświetlanych w grze.
- Naprawiono błąd, który powodował, że generator mógł zostać odpytywany w trybie zaawansowanego nasłuchiwania wcześniej niż oczekiwano.
- Naprawiono błąd w trybie Nowa gra+, w którym nie pojawiał się monit o obrócenie kierownicy.
- [Left Behind - Powrót w mgnieniu oka] Naprawiono błąd, na skutek którego podpowiedź nawigacyjna mogła zostać przypadkowo wyłączona.
Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej
Źródło: naughtydog