"Twórcy The Elder Scrolls V: Skyrim mieli wydać grę na PlayStation 3 - problemem okazała się ograniczona pamięć konsoli

Autor: Dmitro Koval | dzisiaj, 17:55

Od czasu premiery w 2006 roku, PlayStation 3 było krytykowane przez deweloperów za trudności z konsolą, w szczególności za problemy z architekturą pamięci. Były projektant Bethesdy, Bruce Nesmith, który opuścił firmę w 2021 roku, mówił niedawno o swoich doświadczeniach związanych z uruchomieniem Skyrim na PlayStation 3, nazywając to "gigantycznym wysiłkiem" ze względu na ograniczoną pamięć konsoli.

Co wiemy.

W rozmowie z VideoGamer, Nesmith wyjaśnił, że pamięć konsoli była równomiernie podzielona między logikę gry i grafikę, z wyraźnymi granicami, w przeciwieństwie do elastycznej alokacji pamięci Xbox 360. To sprawiło, że Skyrim działał znacznie płynniej na Xbox 360, podczas gdy wersja na konsolę Sony wymagała znacznego wysiłku ze strony zespołu deweloperskiego, aby była funkcjonalna.

Wersja gry na PlayStation 3 była krytykowana za problemy techniczne, chociaż Nesmith zauważył, że aktualizacje po premierze znacznie poprawiły wrażenia, przyznał, że Xbox 360 pozostaje lepszą platformą do grania.

Źródło: VideoGamer