Toyota chce zwiększyć produkcję w Chinach do 3 mln samochodów rocznie do 2030 r.
Toyota planuje niemal podwoić produkcję samochodów w Chinach z 1,75 miliona sztuk w 2023 roku do 3 milionów do końca dekady, poinformowało Reuters trzech wtajemniczonych. Aby osiągnąć ten cel, japoński gigant motoryzacyjny zreformuje działy sprzedaży i produkcji w kraju oraz da lokalnym menedżerom większą swobodę w opracowywaniu nowych modeli. Wynika to z faktu, że lokalni specjaliści lepiej rozumieją chiński rynek, zwłaszcza w obszarze elektryfikacji i samochodów typu plug-in.
Źródła podają, że Toyota poinformowała już niektórych partnerów o planowanym zwiększeniu produkcji.
W oświadczeniu dla agencji Reuters Toyota powiedziała: "Ze względu na ostrą konkurencję na rynku chińskim stale rozważamy różne inicjatywy" i podkreśliła, że będzie kontynuować prace nad budową "coraz lepszych samochodów" dla Chin.
Co jeszcze wiadomo?
Wyzwania stojące przed Toyotą nie są unikalne dla globalnych producentów samochodów w Chinach. Uznane marki, takie jak Honda i Nissan, już zmniejszyły swoje moce produkcyjne, podczas gdy Mitsubishi całkowicie opuściło rynek. Tymczasem lokalni producenci samochodów, tacy jak BYD, szybko nabierają rozpędu, przyciągając nabywców nowoczesnymi modelami w konkurencyjnych cenach.
Toyota podjęła już pewne wysiłki w celu zlokalizowania swoich samochodów. Jednym z przykładów jest elektryczny coupe-crossover bZ3C (na zdjęciu powyżej), zaprojektowany specjalnie dla Chin. Jest on wyposażony w akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy firmy BYD FinDreams, który zapewnia zasięg 500-600 kilometrów. Produkcja Toyoty bZ3C ma rozpocząć się do końca 2024 r. w spółce joint venture FAW-Toyota.
Źródło: Reuters