Elektryczny supersamochód YangWang U9 nie pobił rekordu Porsche Taycan na torze Nürburgring

Autor: Volodymyr Kolominov | 14.11.2024, 16:10

BYD ponownie przyciąga uwagę, tym razem swoim elektrycznym supersamochodem YangWang U9, który pokonał okrążenie toru wyścigowego Nürburgring w Niemczech w 7 minut 17,9 sekundy. Imponujące osiągi bez wątpienia, ale jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach.

Co wiadomo?

Wynik U9 wygląda całkiem solidnie, zwłaszcza jak na samochód elektryczny. Jednak na szczyt tabeli rekordów Nürburgring supersamochód BYD jeszcze nie dotarł. Wcześniej prototyp Xiaomi SU7 Ultra pokonał okrążenie tego trudnego toru w czasie 6:46,874 minuty. Produkcyjnemu Porsche Taycan Turbo GT udało się to w 7:07,55 minuty, a Rimac Nevera w 7:05,298 minuty.

Chiński producent samochodów zasugerował również, że YangWang U9 może jeszcze nie osiągnąć pełnego potencjału i teoretycznie może nadal konkurować o najwyższe miejsca na liście.

Rekord prędkości

Jednak U9 osiągnął swoją najlepszą prędkość (i nowy rekord wśród chińskich samochodów produkcyjnych) na owalnym torze 7 listopada, osiągając 391,94 km/h (243,54 mph). Osiągnięcie to plasuje U9 wśród najszybszych samochodów elektrycznych na świecie. Tutaj jednak nadal znajduje się za Aspark Owl 438,7 km/h (272,6 mph) i Rimac Nevera 412 km/h (256 mph).

Cechy i cena

Yangwang U9 rozpoczął produkcję w sierpniu. Samochód mierzy 4 966 mm długości, 2 029 mm szerokości, 1 295 mm wysokości, 2 900 mm rozstawu osi i waży 2 475 kg. U9 jest napędzany czterema silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 1 305 KM i momencie obrotowym 1 680 Nm. Pojemność akumulatora wynosi 80 kWh, a zasięg w cyklu CLTC to 465 kilometrów.

YangWang U9 zaczyna się od 1,68 miliona juanów (około 233 000 USD). W Europie ten elektryczny supersamochód nie jest jeszcze certyfikowany.

Źródło: Carscoops