Spotify wprowadza nowe opcje monetyzacji dla twórców treści od 2025 r.

Autor: Vlad Cherevko | 14.11.2024, 19:33

Spotify ogłosiło uruchomienie nowego programu monetyzacji treści audio i wideo od 2 stycznia 2025 roku.

Co wiadomo

Twórcy treści będą teraz mogli zarabiać na dwa sposoby: za pośrednictwem programu partnerskiego Spotify i subskrypcji podcastów. Program partnerski zapewni udział w przychodach z reklam, podczas gdy subskrypcje pozwolą słuchaczom bezpośrednio wspierać twórców ekskluzywnymi treściami i bonusami.

Aby wziąć udział w programie partnerskim, treści muszą być publikowane za pośrednictwem platformy Spotify for Creators, mieć co najmniej 10 000 godzin słuchania i 2000 unikalnych wyświetleń w ciągu 30 dni oraz mieć co najmniej 12 wydanych odcinków. Subskrypcje wymagają dwóch opublikowanych odcinków i 100 unikalnych słuchaczy w ciągu 60 dni. Nowe programy będą dostępne dla użytkowników Spotify w USA, Wielkiej Brytanii, Kanadzie i Australii. Wcześniej Spotify zintegrowało się również z TikTok i Instagramem, aby umożliwić użytkownikom udostępnianie utworów na tych platformach.

Źródło: Spotify