Mercedes-Benz eIntouro: nowy elektryczny autobus międzymiastowy ma zasięg 500 km i żywotność baterii do 15 lat

Autor: Volodymyr Kolominov | dzisiaj, 10:02

Daimler Buses elektryfikuje międzymiastowy transport pasażerski. Firma zaprezentowała niemal produkcyjny prototyp autobusu Mercedes-Benz eIntouro z napędem akumulatorowo-elektrycznym o zasięgu do 500 kilometrów.

Co wiadomo.

Mercedes-Benz eIntouro otrzymał te same baterie LFP (litowo-żelazowo-fosforanowe), co ciężarówka Mercedes-Benz eActros 600. Takie podejście jest częścią strategii harmonizacji komponentów w Daimler Truck i Daimler Buses. Posunięcie to zmniejsza koszty produkcji i poprawia rentowność.

Autobus jest dostępny z jednym lub dwoma zestawami akumulatorów, każdy o nominalnej pojemności 207 kWh. Ładowanie do 300 kWh zajmuje tylko 70-90 minut w zależności od konfiguracji. Inne zalety akumulatora LFP obejmują możliwość wykorzystania ponad 95% pojemności w rzeczywistych zastosowaniach i żywotność do 15 lat.

eIntouro jest dostępny w dwóch wersjach długości: 12,18 metra i 13,09 metra. Jednocześnie pod względem pojemności autobus elektryczny nie ustępuje swojemu dieslowskiemu odpowiednikowi - od 50 do 63 pasażerów.

Nowy autobus ma również nowoczesną architekturę elektroniczną z obsługą aktualizacji over-the-air (OTA), co zmniejsza potrzebę odwiedzania centrów serwisowych. Daimler Buses stał się pierwszym producentem w Europie oferującym aktualizacje OTA dla autobusów.

Mercedes-Benz eIntouro będzie dostępny do zamówienia na początku 2025 roku. Wersja seryjna zadebiutuje w październiku 2025 r. na targach Busworld w Brukseli. Pierwsze dostawy spodziewane są w 2026 roku.

Źródło: Daimler