Tesla uruchamia ładowarkę Supercharger czwartej generacji o mocy ładowania do 500 kW i 1,2 MW
Tesla oficjalnie ogłosiła uruchomienie Supercharger V4. Te stacje ładowania mogą obsługiwać do 500 kW dla samochodów osobowych i do 1,2 MW dla ciągnika Tesla Semi.
Czym się różnią.
Tesla instaluje nowe stacje ładowania już od dwóch lat i nazywa je "Supercharger V4". Problem polega na tym, że kompleksy Supercharger składają się z dwóch głównych części: słupków, w których znajduje się kabel ładujący oraz szafek zasilających (aka kabin), które zwykle znajdują się nieco dalej i zawierają całą elektronikę o dużej mocy. Mimo że nowe słupki do ładowania są V4, szafki zasilające w tych zmodernizowanych stacjach odpowiadają tylko V3. W związku z tym moc jest nadal ograniczona do 250 kW.
W pełni zaktualizowana ładowarka Supercharger V4 uwalnia pełny potencjał ładowarki Supercharger:
- Szybsze ładowanie: obsługa architektur od 400 V do 1000 V. Na przykład Tesla Cybertruck będzie ładować się o 30 procent szybciej. W przypadku modeli S, 3, X, Y prędkość pozostanie na poziomie 250 kW - 200 mil (320 km) w 15 minut.
- Bardziej wydajne wdrożenie: jedna szafa V4 zapewnia energię dla 8 stacji ładowania, dwa razy więcej niż w przypadku V3. Pozwoli to na szybszą instalację nowych stacji.
- Nowy sprzęt: elektronika nowej generacji o trzykrotnie większej mocy niż poprzednie modele i niższych kosztach.
Kiedy można spodziewać się nowych stacji?
W Stanach Zjednoczonych Tesla złożyła już wniosek o pozwolenie na instalację pierwszych stacji Supercharger V4. Ich otwarcie spodziewane jest w przyszłym roku.
Źródło: Electrek