Samsung i Xiaomi skorzystały z problemów Huawei i zwiększyły sprzedaży w Europie
Counterpoint Research opublikował raport na temat sprzedaży smartfonów w drugim kwartale 2019 r. W Europie Środkowej i Wschodniej.
Kto jest w czołówce
Wydaje się, że sankcje amerykańskie dały się odczuć Huawei i za oceanem: w Europie wszystko to doprowadziło do spadku sprzedaży chińskiego producenta. Ale Samsung i Xiaomi skorzystały z tego i zdołały zwiększyć sprzedaż.
Tak więc Samsung zajmuje pierwsze miejsce z 40% udziałem w rynku. A lwia część (70%) sprzedaży przypadła smartfonom z serii A. „Samsung stał się głównym beneficjentem spadku wolumenów Huawei (i Honoru), ponieważ mógł oferować porównywalną gamę smartfonów i uzupełnić braki w portfolio za pomocą najnowszych aktualizacji z serii A, - mówią analitycy z Counterpoint Research.
Najbardziej udany był Samsung Galaxy A50.
Na drugim miejscu jest Huawei, którego udział to połowa tej kwoty - 20%. To minus 6% w porównaniu z pierwszym kwartałem tego roku.
Xiaomi jest na trzecim miejscu z udziałem 11% (w pierwszym kwartale było to 7%), następnie Apple z niezmienionym 6% i Nokia (2%).
Ogólnie rzecz biorąc, całkowity udział wszystkich chińskich producentów wzrósł o 11% rok do roku.
Źródło: Kontrapunkt Badania