Citroën C3 Aircross otrzymał zero gwiazdek w teście zderzeniowym Latin NCAP: co poszło nie tak?

Autor: Volodymyr Kolominov | 21.11.2024, 16:28

Citroën po raz kolejny znalazł się w centrum uwagi z powodu niezadowalających wyników testów zderzeniowych. Kompaktowy crossover C3 Aircross, który kosztuje około 20 000 dolarów, otrzymał zero gwiazdek w testach Latin NCAP. W tym miejscu warto przypomnieć niedawny przykład Suzuki, który dowodzi, że nawet budżetowe samochody mogą być bezpieczne. Produkowany w Indiach sedan Maruti Suzuki Dzire z ceną początkową wynoszącą 8 000 USD otrzymał pięć gwiazdek w testach Global NCAP.

Przyczyny porażki brazylijskiego Citroëna C3 Aircross

Odpowiedź jest prosta - minimalny zestaw systemów bezpieczeństwa. Brazylijska wersja C3 Aircross ma tylko dwie standardowe poduszki powietrzne. W tym samym czasie indyjska wersja modelu ma domyślnie sześć poduszek powietrznych.

Testy zderzeniowe wykazały, że:

  • ochrona klatki piersiowej kierowcy podczas zderzenia czołowego jest słaba
  • Ochrona szyi osoby dorosłej przed urazami kręgosłupa szyjnego - słaba
  • Uderzenie boczne spowodowało znaczne przemieszczenie elementów nadwozia do przedziału pasażerskiego.

Latin NCAP oceniło bezpieczeństwo modelu w następujący sposób:

  • Ochrona dorosłych - 33 proc.
  • Ochrona dzieci - 11%
  • Ochrona pieszych i niechronionych użytkowników dróg - 50%
  • Systemy wspomagające bezpieczeństwo - 35%

Citroën wyraźnie ma nad czym pracować, ponieważ na rynku, na którym bezpieczeństwo staje się kluczowym czynnikiem, taka polityka może kosztować ich zaufanie klientów.

Źródło: Latin NCAP