W październiku w Europie sprzedano 18,5 miliona gier wideo: Call of Duty: Black Ops 6 zostało liderem.
Październik jest zwykle najbardziej pracowitym miesiącem w branży gier, więc nadszedł czas, aby przyjrzeć się statystykom sprzedaży drugiego miesiąca jesieni.
Co wiemy
W październiku w Europie sprzedano 18,5 miliona gier wideo, czyli o 12,4% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Wzrost sprzedaży przypisuje się premierze Call of Duty: Black Ops 6 w październiku, podczas gdy zeszłoroczne Modern Warfare 3 pojawiło się na rynku w listopadzie.
Sprzedaż Black Ops 6 w pierwszych dwóch tygodniach przekroczyła Modern Warfare 3 o 5%, ale jest o 28% niższa niż Modern Warfare 2 w 2022 roku. Ważną rolę w tych zmianach odegrało dodanie Black Ops 6 do Game Pass, co zmniejszyło sprzedaż na Xbox, ale znacznie zwiększyło całkowitą liczbę graczy.
Innymi ważnymi premierami były Dragon Ball: Sparking! Zero, które zanotowało najlepszy start wśród gier z serii, oraz Super Mario Party Jamboree, które zajęło piąte miejsce, choć przegrało z poprzednią odsłoną. Silent Hill 2 Remake i Dragon Age: The Veilguard.
Sprzedaż konsol spadła o 26% rok do roku, w tym PS5 o 29%, Nintendo Switch o 10%, a Xbox o 49%.
10 najlepiej sprzedających się gier w październiku:
- Call of Duty: Black Ops 6 (Activision Blizzard)
- EA Sports FC 25 (EA)
- Dragon Ball: Sparkling! Zero (Bandai Namco)
- Hogwarts Legacy (Warner Bros)
- Super Mario Party Jamboree (Nintendo)*.
- Silent Hill 2 (Konami)
- Dragon Age: The Veilguard (EA)
- Grand Theft Auto 5 (Rockstar)
- The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom (Nintendo)
- Undisputed (Plaion)
Źródło: gamesindustry