Ford chce emitować reklamy przez głośniki i ekran samochodu

Autor: Volodymyr Kolominov | 22.11.2024, 11:46

Ford opatentował technologię nadawania reklam za pośrednictwem systemu multimedialnego samochodu. Firma złożyła odpowiedni wniosek do amerykańskiego urzędu patentowego w lutym 2023 r., ale niedawno dokument został opublikowany. Zgodnie z opisem, system będzie nie tylko wyświetlał reklamy na ekranie, ale także odtwarzał je przez głośniki samochodu.

Co wiadomo.

System będzie podobno w stanie dostosować reklamy w zależności od trasy, danych kierowcy, a nawet dźwięków w kabinie. Wyobraź sobie, że jedziesz do pracy, a system już "wie", że potrzebujesz kawy i wyświetla reklamę najbliższej kawiarni.

System przewiduje, że reklamy będą wyłączane w obszarach, w których jest to zabronione przez prawo lub niepożądane, i będą nadawane "bezpiecznie i rozsądnie".

Eksperci już teraz wyrażają wątpliwości co do tego pomysłu. Analityk ABI Research, Abu Miah, powiedział Automotive News, że takie reklamy mogą sprawić, że kierowcy poczują, że ich prywatna przestrzeń została naruszona i negatywnie wpłynąć na reputację Forda.

Przedstawiciele Forda z kolei twierdzą, że jest to tylko patent i nie ma gwarancji, że technologia zostanie wdrożona. Należy zauważyć, że rejestracja patentów jest powszechną praktyką, która pomaga chronić pomysły i budować portfolio własności intelektualnej.

Źródło: Automotive News