GTA VI może zaskoczyć zaawansowanym ray tracingiem i globalnym oświetleniem: Rockstar Games modyfikuje silnik RAGE

Autor: Anton Kratiuk | wczoraj, 22:21

Niemal każda gra od studia Rockstar była ogromnym przełomem technologicznym i oczywiście opinia publiczna oczekuje takiego samego efektu od GTA VI. Wcześniej informowano, że nowa kryminalna gra akcji zaoferuje bezprecedensową symulację zachowań postaci niezależnych oraz imponujący system pogodowy z naciskiem na rozwój zachowań związanych z wodą i chlapaniem. Wygląda jednak na to, że to daleko nie jedyna rzecz, którą zaskoczy długo wyczekiwana nowość.

Co wiadomo

W sieci rozprzestrzenił się zrzut ekranu, który przedstawia wymagania wobec osoby, która obejmie stanowisko starszego programisty silnika RAGE.

Od 2020 roku musi on zmodernizować zestaw narzędzi w taki sposób, by pozwolił on na zaimplementowanie w GTA VI wsparcia dla ray tracingu, globalnego oświetlenia wykorzystującego zaawansowane odbicia i cienie oraz proceduralnego generowania obiektów w świecie gry.

Obecnie istnieje niewiele gier z otwartym światem, które w szerokim zakresie wykorzystują ray tracing. Wśród nielicznych projektów znajdują się Cyberpunk 2077 i Wiedźmin 3. Wiąże się to nie tylko z trudnościami technicznymi, ale także z faktem, że deweloperzy nie znajdują godnego zastosowania dla takich technologii.

Jeśli Rockstar będzie w stanie wdrożyć tak zaawansowane opcje bez poważnego obciążenia platform gier - będzie to prawdziwy przełom. Należy jednak zauważyć, że współczesne konsole mogą nie poradzić sobie z taką ilością danych, więc całkiem możliwe, że deweloper będzie musiał pójść na pewne kompromisy. A ponieważ PS5 Pro jest obecnie najpotężniejszą konsolą, prawdopodobnie będzie to najlepsza platforma do grania w GTA VI, przynajmniej do czasu wydania gry na PC.

Kiedy czekać

Grand Theft Auto VI ma ukazać się jesienią 2025 roku na PlayStation 5 i Xbox Series.

Źródło: Reddit