Fabryka BMW Group w Regensburgu zastąpi elektryczne ciągniki i wózki widłowe ciężarówkami napędzanymi wodorem
Fabryka BMW Group w Regensburgu w Niemczech zacznie wykorzystywać wodór w logistyce produkcji od 2026 roku. Wodorowe ciągniki i wózki widłowe będą wykonywać wszystkie zadania transportowe, w tym dostarczanie części do tłoczni, blacharni i linii montażowych.
Co wiadomo.
Konwersja logistyki fabrycznej na wodór jest częścią koncepcji BMW iFACTORY - cyfrowej i przyjaznej dla środowiska produkcji przyszłości. Jak podkreśla kierownik zakładu Armin Ebner, przejście z energii elektrycznej na wodór zapewni większy zrównoważony rozwój i optymalizację procesów.
Kluczową zaletą systemów wodorowych jest szybkie tankowanie, porównywalne z tankowaniem paliw konwencjonalnych. Proces ten zajmuje również mniej miejsca niż wymiana akumulatorów, która obecnie odbywa się ręcznie za pomocą dźwigu i zajmuje około 15 minut na samochód.
Specjalistyczne pojazdy z fabryki BMW Group w Regensburgu. Ilustracja: BMW
Do 2026 r. w zakładzie wdrożona zostanie infrastruktura wodorowa: zbudowana zostanie 2-kilometrowa sieć rurociągów, a w różnych obszarach produkcji zainstalowanych zostanie sześć kompaktowych stacji tankowania. Oczekuje się, że po zakończeniu transformacji zakład będzie zużywał do 150 ton wodoru rocznie.
Logistyka przyszłości
Obecnie flota logistyczna fabryki BMW w Ratyzbonie składa się z 230 elektrycznych ciągników i wózków widłowych. Przejście na wodór powinno zostać w pełni zakończone do 2030 roku.
Źródło: BMW