Najpotężniejszy na świecie dźwig lądowy został przetestowany w trybie całkowicie elektrycznym

Autor: Volodymyr Kolominov | wczoraj, 20:37

Mammoet zakończył testy elektryczne najpotężniejszego na świecie żurawia lądowego SK6000. Może on teraz pracować z zerową emisją spalin w dowolnym miejscu na świecie.

Co wiadomo.

Mammoet SK6000 może być zasilany bezpośrednio z sieci elektrycznej, a w miejscach bez dostępu do sieci elektrycznej lub z problemami ze stabilnością zasilania, może być zasilany z akumulatora lub generatorów wodorowych.

Testy przeprowadzono przy użyciu dwóch zestawów akumulatorów Bredenoord o łącznej pojemności 1200 kWh. Według szacunków Mammoet, jest to mniej więcej tyle, co baterie 20 samochodów elektrycznych. System został podłączony w ciągu jednego dnia. Wygodę zwiększa fakt, że akumulatory mogą być transportowane w standardowych 20-stopowych kontenerach.

Generatory wodoru mogą być używane tam, gdzie nie jest dostępne zasilanie sieciowe ani bateryjne, na przykład w odległych miejscach bez rozwiniętej infrastruktury.

Projekt ten został częściowo sfinansowany przez fundusz badawczy Subsidieregling Schoon en Emissieloos Bouwmaterieel w Holandii, którego celem jest rozwój inicjatyw związanych z zerową emisją na placach budowy.

Przeczytaj więcej o Mammoet SK6000

Holenderska firma Mammoet twierdzi, że SK6000 przewyższa wszystkie inne żurawie gruntowe na świecie pod względem wysokości haka i udźwigu. Jego maksymalny udźwig wynosi 6000 ton i wykorzystuje 4200 ton balastu. Projektanci zaprojektowali maszynę tak, aby można ją było zdemontować do transportu i zapakować do kontenerów transportowych.


Żuraw Mammoet SK6000 w Holandii. Zdjęcie: Mammoet

Wcześniej SK6000 zademonstrował swoją siłę w maksymalnych zakresach udźwigu dla wszystkich konfiguracji masztów, które mogą wahać się od 127 do 171 metrów.

Mammoet planuje wysłać nowy żuraw na swój pierwszy duży projekt w 2025 roku.

Źródło: Mammoet