Gry bez barier: EA otwiera 23 patenty na dostępność dla zewnętrznych deweloperów

Autor: Vladislav Nuzhnov | 06.12.2024, 13:07

Electronic Arts (EA) kontynuuje swoje wysiłki na rzecz zapewnienia dostępności w grach wideo, ogłaszając dodanie 23 nowych patentów dostępności dla zewnętrznych deweloperów.

Co wiemy.

Patenty te obejmują technologie, które poprawiają rozpoznawanie mowy, tworzą spersonalizowaną mowę i upraszczają korzystanie z technologii rozpoznawania mowy w komputerach i urządzeniach do gier. Technologie te mogą znacznie poprawić wrażenia z gry dla graczy z zaburzeniami językowymi, umożliwiając im skuteczniejsze wyrażanie siebie w grze.

Jedną z kluczowych innowacji jest udostępnienie wtyczki do silnika Unreal Engine 5, która wykorzystuje technologię analizy światłoczułości IRIS. Wtyczka ta pozwala deweloperom wykrywać potencjalne problemy z światłoczułością w czasie rzeczywistym podczas testowania swoich gier.

Blanca Macazaga Zuazo, programistka w EA, podkreśliła znaczenie otwartego dostępu do takich technologii dla innych deweloperów. Zauważyła, że IRIS pozwala wykrywać problemy z nadwrażliwością na światło, zanim się pojawią, czyniąc gry bezpieczniejszymi dla wszystkich graczy.

Wtyczkę IRIS można pobrać tutaj .


Wtyczka IRIS. Ilustracja: -EA-

Kerry Hopkins, starszy wiceprezes EA, również podkreślił znaczenie dostępności w grach wideo, mówiąc, że firma jest zaangażowana w usuwanie barier i zapewnienie, że każdy może grać. EA nadal organizuje dostępne warsztaty projektowe i rozszerza swoje możliwości testowania, aby zapewnić, że potrzeby graczy niepełnosprawnych są zawsze brane pod uwagę.

To posunięcie EA jest częścią szerszej strategii firmy mającej na celu stworzenie integracyjnego środowiska gier, które pozwoli każdemu cieszyć się grami wideo bez ograniczeń.

Źródło: electronicarts