Chaos i nieporozumienia: dlaczego Beyond Good & Evil 2 znalazło się w produkcyjnym piekle

Autor: Vladislav Nuzhnov | 09.12.2024, 14:17

Kontynuacja Beyond Good Evil 2 została po raz pierwszy zapowiedziana w 2008 roku, a po drugiej zapowiedzi w 2018 roku nadal nie było jasnych informacji na temat premiery. Michel Ancel, który opuścił Ubisoft w 2020 roku, wyjaśnił powody, dla których projekt wpadł w piekło produkcyjne.

Co wiadomo

W wywiadzie dla Superpouvoir Ancel wyjaśnił, że głównym powodem trudności w rozwoju były konflikty między kierownictwem. Zauważył, że zespół miał różne wizje: dyrektor artystyczny chciał stale zmieniać koncepcję, podczas gdy dyrektor gry chciał stworzyć grę z generowanymi lochami, a sam Ancel marzył o kosmicznej przygodzie. Doprowadziło to do zamieszania w zespołach i braku jasnej organizacji.

Ansel wyraził również swoje niezadowolenie z faktu, że był wymieniany jako główna przyczyna problemów z grą, zauważając, że nigdy nie kwestionował żadnej z decyzji projektu. Przyznał, że jest współodpowiedzialny za zaistniałą sytuację i uważa, że konflikty między liderami stały się poważną przeszkodą dla zespołu.

W 2020 roku dyrektor generalny Ubisoft, Yves Guillemot, twierdził, że prace nad Beyond Good Evil 2 idą dobrze. Jednak cztery lata i 16 lat po pierwotnej zapowiedzi gra nadal nie ma szacunkowej daty. Mimo to Ubisoft zapewnia, że projekt nadal jest rozwijany.

Źródło: videogameschronicle