Mercedes-Benz rozpoczął dostawy elektrycznego eActrosa 600 do klientów w Niemczech
Po rozpoczęciu seryjnej produkcji Mercedes-Benz eActros 600 pod koniec listopada w fabryce w Wörth, pierwsze dostawy do klientów już się odbyły. Do końca roku Mercedes-Benz Trucks przekaże klientom w Niemczech około 50 długodystansowych ciężarówek z napędem akumulatorowo-elektrycznym.
Co wiadomo.
Pierwszymi odbiorcami Mercedes-Benz eActros 600 są August Gschwander Transport GmbH, Blue Känguru GmbH, Brummer Logistik GmbH, Contargo GmbH Co. KG, CONTRAIL-Transport GmbH Co. KG, DENKINGER Internationale Spedition GmbH, Ralf Reyser Transporte Logistik, SCHADE Logistic GmbH i Wessels Holding GmbH Co. KG. Firmy te skorzystały z polityki niemieckiego Federalnego Ministerstwa Cyfryzacji i Transportu.
Różnice między Mercedes-Benz eActros 600 a konwencjonalnym Mercedes-Benz Actros z silnikiem wysokoprężnym
Pod względem wizualnym elektryczna ciężarówka różni się od swoich odpowiedników z silnikiem wysokoprężnym całkowicie nowym, purystycznym designem o czystych liniach i aerodynamicznym kształcie.
Mercedes-Benz eActros 600 - "Międzynarodowa ciężarówka roku 2025". Zdjęcie: Daimler Truck
Mercedes-Benz eActros 600 jest wyposażony w akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy (LFP) o długiej żywotności. Inżynierowie Mercedes-Benz Trucks zaprojektowali eActros 600 tak, aby spełniał te same wymagania dotyczące trwałości pojazdu i komponentów, co porównywalny długodystansowy Actros z silnikiem wysokoprężnym. Przekłada się to na przebieg do 1,2 miliona kilometrów w ciągu dziesięciu lat eksploatacji. Po tym okresie użytkowania pozostała pojemność akumulatora musi przekraczać 80 procent.
Indeks "600" w nazwie elektrycznego Mercedes-Benz eActros oznacza pojemność akumulatora wynoszącą 600 kilowatogodzin. Producent obiecuje zasięg 500 kilometrów bez ładowania pośredniego przy masie całkowitej 40 ton. Jeśli jednak skorzystasz z ładowania pośredniego podczas prawnie przewidzianych przerw dla kierowcy, eActros 600 będzie w stanie przejechać nawet ponad 1000 kilometrów dziennie. eActros 600 obsługuje obecnie standard ładowania CCS z mocą do 400 kW, a docelowo otrzyma możliwość ładowania megawatowego.
Mercedes-Benz eActros 600 zdobył niedawno nagrodę "International Truck of the Year 2025". W skład jury konkursu weszli dziennikarze z 24 krajów europejskich.
Źródło: Daimler Trucks