Ford E-Transit z przedłużonym akumulatorem: 402 km na jednym ładowaniu za 64 590 euro
Dealerzy Forda w Niemczech rozpoczęli przyjmowanie zamówień na Forda E-Transit z nowym akumulatorem o pojemności 89 kWh. Dzięki zwiększonej baterii zasięg elektrycznego vana wzrósł o 27% - do 402 km w cyklu WLTP. Cena nowej wersji zaczyna się od 64 590 euro bez VAT. Pierwsze dostawy zaplanowano na wiosnę 2025 roku.
Co wiadomo.
Ford E-Transit pojawił się na rynkach europejskich w 2022 roku z zasięgiem do 316 kilometrów dzięki akumulatorowi o pojemności 68 kWh. Od tego czasu konkurenci wprowadzili elektryczne samochody dostawcze z możliwością przejechania ponad 400 kilometrów na jednym ładowaniu, na co Ford odpowiedział, modyfikując swój model o większą baterię.
Ford E-Transit. fot: Ford
Nowość dostępna jest w dwóch wariantach nadwozia:
- Van: od 65 990 euro (netto) lub 78 528 euro (z VAT)
- Podwozie: od 64 590 euro (netto) lub 76 862 euro (z VAT).
Ceny nowych pojazdów są o około 4000 euro wyższe od wersji modelu z mniejszym akumulatorem (61 590 euro za furgonetkę i 60 790 euro za podwozie).
Co jeszcze się zmieniło?
- Szybsze ładowanie: wersja z akumulatorem 89 kWh może być ładowana z jednostki AC o mocy do 22 kW zamiast 11 kW. Ford zwiększył również moc szybkiego ładowania DC z obecnych 115 kW do 180 kW, dzięki czemu proces ładowania od 10 do 80 procent zajmie wkrótce tylko około 28 minut (było 37 minut).
- Pompa ciepła: zainstalowana w celu poprawy efektywności energetycznej, podobnie jak w E-Transit Custom.
Dostępne są wersje z różnymi rozstawami osi (L3 i L4), furgonetki o ładowności od 3,5 do 4,25 tony, a także modele z pojedynczą i podwójną kabiną. Maksymalna ładowność furgonu wynosi do 1429 kg, a podwozia do 1783 kg, czyli nieco mniej niż w modelach z mniejszym akumulatorem ze względu na jego wagę. Pojemność ładunkowa wynosi do 15,1 metra sześciennego. Zdolność holowania pozostaje na poziomie 750 kg.
Opcje obejmują funkcję Vehicle-to-Load (V2L) o mocy do 2,3 kW do zasilania urządzeń zewnętrznych, co jest szczególnie przydatne w zastosowaniach komercyjnych.
Źródło: Ford