Apple Watch traci pozycję lidera na globalnym rynku smartwatchy na rzecz Huawei

Autor: Nastya Bobkova | 19.12.2024, 05:51

Według najnowszych danych International Data Corporation (IDC), globalna sprzedaż smartwatchów Apple Watch w trzecim kwartale 2024 roku spadła o 12,8% do 22,5 miliona sztuk.

Co wiadomo

Ogólny rynek smartwatchów i bransoletek fitness spadł tylko o 1% do 139 milionów sztuk sprzedanych w okresie od lipca do września.

Apple straciło pozycję lidera na globalnym rynku smartwatchy na rzecz swojego chińskiego konkurenta Huawei. Huawei zwiększył sprzedaż o 44,3%, sprzedając 23,6 miliona urządzeń.

Do sukcesu przyczyniły się innowacyjne modele, takie jak Huawei Watch D2 z certyfikowanym medycznym pomiarem ciśnienia krwi, a także szybki wzrost rynku urządzeń ubieralnych w Chinach, gdzie sprzedano 45,8 mln sztuk.

Xiaomi zajęło trzecie miejsce z 20,5 milionami sprzedanych zegarków i udziałem w rynku na poziomie 14,7%. Jego popularność wzrosła dzięki Xiaomi Smart Band 9 i Xiaomi Watch S4.

Samsung również wykazał wzrost o 24,3% z 11,5 mln sprzedanych sztuk, dzięki szerokiej gamie produktów, od Galaxy Fit3 po Galaxy Watch Ultra.

Apple utrzymuje swoją przewagę jedynie w segmencie zegarków, wyłączając smartwatche.

Źródło: IDC