Sony i AMD uruchamiają Project Amethyst, aby ulepszyć grafikę i rozgrywkę dzięki nowym technologiom sztucznej inteligencji
Firma Sony ogłosiła rozszerzenie współpracy z AMD w celu wprowadzenia nowych technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego do gier w ramach inicjatywy o nazwie Project Amethyst. To strategiczne porozumienie ma na celu znaczną poprawę grafiki i wrażeń z gry na konsolach PlayStation, a także na innych platformach.
Co wiemy.
W ramach Projektu Amethyst, zespół kierowany przez architekta PS5 Marka Cerny'ego planuje opracować zoptymalizowaną architekturę dla uczenia maszynowego. Obejmie to tworzenie wysokiej jakości konwolucyjnych sieci neuronowych (CNN), które można wykorzystać do poprawy grafiki w grach wideo. Cerny zauważył, że technologie opracowane w ramach tego projektu nie będą przeznaczone wyłącznie dla PlayStation, ale mogą być stosowane na komputerach PC i innych konsolach.
Ważną częścią inicjatywy jest chęć "demokratyzacji" wykorzystania uczenia maszynowego w grach wideo, co pozwoli programistom na łatwiejszą integrację tych technologii z ich projektami. Otwiera to nowe możliwości poprawy efektów wizualnych, takich jak ray tracing, co zapewni jeszcze większy realizm rozgrywki.
W tym momencie wyniki współpracy Sony i AMD mogą nie być od razu widoczne. Cerny ostrzegł, że rozwój nowych technologii wymaga czasu, a pierwsze efekty mogą być widoczne dopiero po premierze kolejnej konsoli PlayStation, prawdopodobnie PS6.
Źródło: The Verge