Koniec pewnej ery: VW wypuścił ostatni silnik VR6
12 grudnia 2024 r. był historycznym dniem dla Volkswagena. Po 34 latach i prawie 1,87 miliona wyprodukowanych egzemplarzy kultowy silnik VR6 został wycofany z produkcji. Zostało to ogłoszone na LinkedIn przez Andreasa G. Schleitha, kierownika ds. public relations w Volkswagen Passenger Cars.
Co wiadomo.
W Europie produkcja silnika VR6 została wstrzymana w połowie 2010 roku w związku z zaostrzeniem norm środowiskowych. W samochodach północnoamerykańskich jednostka napędowa była używana do niedawna, ale VR6 przetrwał najdłużej w modelach Volkswagena i Audi przeznaczonych na rynek chiński. Aż do teraz.
Silnik VR6 został po raz pierwszy zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Genewie w 1991 roku w VW Golfie trzeciej generacji. Od tego czasu ta jednostka napędowa była montowana w wielu modelach VW: Beetle, Passat, Corrado, Vento/Bora/Jetta, Touareg, Phaeton, Transporter, Eos, CC i Sharan. Można go również znaleźć pod maską innych marek Grupy VW: Porsche Cayenne, Audi Q7, Audi TT, SEAT Leon, SEAT Alhambra i Skoda Superb. Inni producenci również stosowali ten silnik w swoich samochodach, w szczególności Mercedes-Benz Vito.
VW Golf III. Zdjęcie: Andreas G. Schleith
W nowoczesnych samochodach Grupy Volkswagen montowane są bardziej kompaktowe, lekkie i ekonomiczne silniki czterocylindrowe. Są one pierwotnie tworzone dla platform modułowych i dzięki temu są zintegrowane z dziesiątkami modeli różnych klas i rozmiarów.
Źródło: Andreas G. Schleith