Sprzedaż Toyoty C-HR w Europie zbliża się do miliona sztuk
Crossover Toyota C-HR niemal osiągnął nowy kamień milowy: Toyota przewiduje, że do końca 2024 roku sprzedaż tego modelu w Europie przekroczy 1 milion sztuk. Potwierdza to status C-HR jako najlepiej sprzedającego się i jednego z najbardziej rozpoznawalnych modeli Toyoty na kontynencie.
Co wiadomo.
Od debiutu w 2016 roku Toyota C-HR radykalnie zmieniła postrzeganie japońskiej marki. Według producenta, ponad połowa nabywców wymieniła design C-HR jako główny powód zakupu. To z kolei przyczyniło się do tego, że C-HR stał się najskuteczniejszym modelem w przyciąganiu nowych klientów do marki Toyota.
Toyota C-HR PHEV. Fot: Toyota
Toyota C-HR drugiej generacji już w sprzedaży. Dla modelu dostępne są samojezdne hybrydowe układy napędowe:
- Hybrid 140: 1,8-litrowy silnik o mocy 140 KM, napęd na przednie koła;
- Hybrid 200: 2,0-litrowy silnik o mocy 197 KM, napęd na przednie koła;
- Hybrid 200 AWD-i: 2,0-litrowy silnik, napęd na wszystkie koła.
Ponadto nowy C-HR po raz pierwszy otrzyma również wersję Plug-in Hybrid 220, która może przejechać do 66 kilometrów na energii elektrycznej w cyklu mieszanym WLTP i około 100 kilometrów w trybie miejskim. Akumulatory do wersji PHEV są produkowane w Europie, w Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT), która w tym roku obchodzi 30-lecie istnienia.
Źródło: Toyota