Crossover Kia Syros oficjalnie zaprezentowany: niezwykły design z nadwoziem o długości poniżej 4 metrów
Kia zorganizowała dziś światową premierę zupełnie nowego kompaktowego crossovera Syros w Indiach. Jest to drugi model koreańskiej marki w segmencie o długości nadwozia poniżej 4 metrów po Sonecie i rozwiązuje główną wadę tego ostatniego - ograniczoną przestrzeń w drugim rzędzie.
Co wiadomo?
Nowa Kia Syros została zaprojektowana zgodnie z nowoczesnym językiem projektowania marki, podobnie jak większe globalne modele EV3 i EV9. Przy długości 3 995 mm i wysokości 2 550 mm Syros ma dość kanciasty wygląd, który uzupełniają masywne nadkola. Po części nowość budzi skojarzenia ze Skodą Yeti.
W palecie Kia Syros znajduje się osiem nazw: Frost Blue, Pewter Olive, Aurora Black Pearl, Intense Red, Gravity Grey, Imperial Blue, Sparkling Silver i Glacier White Pearl.
Przedni panel w kabinie jest podobny do Kia EV3, z cyfrowym kokpitem zawierającym dwa 12,3-calowe wyświetlacze i 5-calowy ekran do sterowania klimatyzacją. Do sterowania systemem klimatyzacji Kia przewidziała szereg fizycznych przycisków nad konsolą środkową. Kolejną atrakcją jest regulowana tylna kanapa z funkcją przesuwania, odchylania i wentylacji. Pojemność bagażnika wynosi 465 litrów, co jest całkiem dobrym wynikiem jak na tak kompaktowy samochód.
Na liście opcjonalnych dodatków znajdują się: panoramiczny szyberdach, 64-kolorowe podświetlenie, fotel kierowcy z elektryczną regulacją w 4 kierunkach, system dźwiękowy Harman Kardon z 8 głośnikami, bezprzewodowa ładowarka do smartfonów i bezprzewodowa łączność Apple CarPlay/Android Auto. Kia wspomina również o "nawigacji z obsługą call center" i kilku funkcjach plug-in. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, crossover ma sześć poduszek powietrznych i może być wyposażony w adaptacyjny tempomat.
Silniki
Jak dotąd zapowiedziano tylko wersje benzynowe i wysokoprężne, ale później do oferty zostanie dodana wersja całkowicie elektryczna.
Turbodoładowany 1,0-litrowy silnik benzynowy wytwarza 120 KM (88,3 kW) i 172 Nm momentu obrotowego. Silnik wysokoprężny o pojemności 1,5 litra rozwija moc 116 KM (85 kW) i moment obrotowy 250 Nm. Silnik benzynowy jest połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów i 7-biegową automatyczną skrzynią biegów (DCT). Silnik wysokoprężny jest oferowany w połączeniu z 6-biegową manualną lub 6-biegową automatyczną skrzynią biegów z przemiennikiem momentu obrotowego.
Ceny i konkurencja
Ceny nie zostały jeszcze oficjalnie ogłoszone. Autocar India spodziewa się, że będą one znane w lutym 2025 roku. Najprawdopodobniej Syros w podstawowej konfiguracji będzie nieco droższy niż model Sonet, ale tańszy niż większy Seltos. Konkurentami Kia Syros będą podobne modele na rynek indyjski, takie jak Hyundai Venue, Tata Nexon, Mahindra XUV 3XO, Maruti Brezza i Skoda Kylaq.
Źródło: Autocar India