Australijska branża gier wideo osiągnęła znaczny wzrost w 2024 r. i wygenerowała 212 mln USD

W 2024 r. australijska branża gier wideo wykazywała stały wzrost, osiągając przychody w wysokości 339,1 mln A$ (około 212 mln USD).
Co wiemy
Według Interactive Games Entertainment Association (IGEA) w 2024 roku w australijskiej branży gier zatrudnionych było 2465 deweloperów. Około 61% studiów planuje powiększyć swoje zespoły w 2025 roku, a 81% spodziewa się utrzymać lub zwiększyć liczbę pracowników.
Warto zauważyć, że 93% przychodów australijskich deweloperów pochodzi z zagranicy, co wskazuje na atrakcyjność ich produktów poza kontynentem. Co więcej, większość studiów (85%) koncentruje się na rozwijaniu własnych produktów intelektualnych.
Wiktoria pozostaje wiodącym ośrodkiem tworzenia gier w Australii, z 52% zlokalizowanych tam siedzib studiów. Ogólnie rzecz biorąc, 82% pracowników branży pracuje na wschodnim wybrzeżu kraju.
Dyrektor generalny IGEA Ron Curry zauważył, że hojne zachęty podatkowe i bezpośrednie wsparcie ze strony rządu federalnego i stanowego przyczyniają się do sukcesu australijskich deweloperów na arenie międzynarodowej.
Źródło: IGEA