Toyota zaprezentowała pierwsze w Japonii minivany PHEV Alphard i Vellfire
Toyota dodała port ładowania do swoich minivanów Alphard czwartej generacji i Vellfire trzeciej generacji. Są to pierwsze japońskie modele PHEV w tej klasie.
Co wiadomo.
Wersje hybrydowe plug-in są dostępne tylko w konfiguracjach sześciomiejscowych. Pod maską Alpharda PHEV i Vellfire PHEV znajduje się 2,5-litrowy silnik benzynowy wspomagany przez dwa silniki elektryczne. Jeden silnik elektryczny znajduje się z przodu, a drugi z tyłu. W ten sposób realizowany jest system napędu na wszystkie koła E-Four. Całkowita moc układu hybrydowego wynosi 302 KM.
Toyota Alphard PHEV:
Akumulator litowo-jonowy o nienazwanej pojemności znajduje się pod podłogą, co pomaga obniżyć środek ciężkości o 35 mm w porównaniu z konwencjonalnym modelem hybrydowym. Toyota szacuje zasięg elektryczny na 73 kilometry. Należy jednak zauważyć, że liczba ta opiera się na zbyt optymistycznym protokole WLTC. Najprawdopodobniej liczba ta byłaby niższa, gdyby testowano ją w cyklu WLTP.
Toyota Vellfire PHEV:
Alphard PHEV i Vellfire PHEV obsługują dwukierunkowe ładowanie, dzięki czemu mogą być używane jako zapasowe źródło zasilania. Pełny zbiornik paliwa i naładowany akumulator zapewniają do 5,5 dnia pracy przy założeniu 10 kW⋅h dziennie.
Ceny gryzą: przy obecnym kursie wymiany Toyota Alphard PHEV kosztuje od 68 000 USD, a Vellfire PHEV od 69 000 USD. To dwukrotność ceny podstawowych wersji hybrydowych z napędem na przednie koła.
Źródło: Toyota