Tesla Model 3 z przebiegiem i więcej: Hertz oferuje swoim klientom odkup leasingowanego samochodu elektrycznego

Autor: Volodymyr Kolominov | 24.12.2024, 10:55

Wypożyczalnia Hertz zaczęła aktywnie pozbywać się swoich samochodów elektrycznych ze względu na gwałtowny spadek ich wartości rezydualnej. Zastosowano nietypowe metody - firma bezpośrednio oferuje swoim klientom odkupienie wypożyczonego samochodu po atrakcyjnej cenie.

Co wiadomo?

Jeden z użytkowników Reddita udostępnił zrzut ekranu wiadomości e-mail od Hertz otrzymanej podczas wynajmu Tesli Model 3 z 2023 roku. W e-mailu Hertz oferował zakup samochodu za jedyne 17 913 USD. Według użytkownika, przebieg samochodu wynosił mniej niż 30 000 mil (~48 000 km). Co ciekawe, Tesla Model 3 2022 jest również dostępna na stronie internetowej Hertz za mniej niż 20 000 USD, ale z przebiegiem ponad 130 000 mil (~209 000 km).


Zrzut ekranu wiadomości e-mail od Hertz oferującej odkupienie Tesli Model 3. Ilustracja: Reddit

Jakie jest ryzyko?

Odkupienie samochodu z wypożyczalni może być opłacalne, ale warto pamiętać o jego zużyciu. Samochody te są zwykle używane bardziej intensywnie niż samochody osobiste. W przypadku Tesli ważne jest, aby wziąć pod uwagę gwarancję na baterię - 8 lat lub 100 000 mil (dla modeli z napędem na tylne koła). Kupowanie samochodów z gwarancją znacznie zmniejsza ryzyko kosztownych napraw.

Polestar również jest na sprzedaż

Inny użytkownik Reddita otrzymał ofertę odkupienia leasingowanego Polestara 2 za 28 500 dolarów. Oferta ta wygląda jednak mniej atrakcyjnie: na Auto Trader takie samochody z przebiegiem do 20 000 mil sprzedawane są za 25 000 dolarów lub mniej.

Dlaczego Hertz wyprzedaje swoje samochody elektryczne?

W 2021 r. firma Hertz ogłosiła ogromny projekt elektryfikacji swojej floty wypożyczalni samochodów, planując zakup ponad 100 000 pojazdów Tesla. Jednak już w grudniu 2023 r. firma zaczęła pozbywać się niektórych swoich samochodów elektrycznych. Jak wyjaśnił Electrek, Hertz wybrał zły moment na zakup samochodów elektrycznych. Zaczął masowo kupować Teslę w szczytowym okresie cen, tuż przed tym, jak producent samochodów drastycznie je obniżył. Spowodowało to gwałtowny spadek wartości rezydualnej samochodów Tesla będących w dyspozycji Hertza.

Źródło: Carscoops