Top 5 producentów samochodów z największą liczbą wycofań w USA w 2024 r.
W 2024 r. amerykańska Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) odnotowała ponad 1 052 kampanie wycofywania pojazdów z rynku. A 10 wiodących producentów samochodów jest odpowiedzialnych za około jedną trzecią z nich. Liczba "dotkniętych pojazdów" obejmuje modele z wieloma wycofaniami. Na przykład Ford zainicjował siedem oddzielnych wycofań Mavericka tylko w tym roku, więc jest on liczony wielokrotnie w całkowitej liczbie wycofanych pojazdów producenta.
Pierwsza piątka "liderów" pod względem liczby takich inicjatyw przedstawia się następująco:
- Fiat Chrysler Automobiles (Stellantis):
72 kampanie przywoławcze 4 804 287 wycofanych pojazdów.
Ford Motor Company: 63 kampanie wycofania 4 382 095 wycofanych pojazdów.
BMW: 36 wycofań 1,832,968 wycofanych pojazdów.
General Motors: 33 wycofania 1,832,968 wycofanych pojazdów
Mercedes-Benz: 27 wycofań 409 751 wycofanych pojazdów
Z perspektywy właściciela samochodu powiadomienie o wycofaniu pojazdu jest niewygodne, a idealną sytuacją byłoby całkowite uniknięcie konieczności zajmowania się tymi naprawami. Kampanie przywoławcze są jednak dobrą rzeczą, ponieważ mają na celu naprawienie wszelkich problemów, które mogą pojawić się z winy producenta.
Zgodnie z amerykańskim prawem, producenci samochodów są prawnie zobowiązani do naprawy wszelkich problemów związanych z bezpieczeństwem swoich produktów. Gorzej, gdy naprawa trwa zbyt długo lub w ogóle nie jest podejmowana - zwłaszcza w przypadku potencjalnie niebezpiecznych usterek.
Źródło: Tflcar