Nvidia ogłosiła DLSS 4 i wprowadziła dodatkową opcję, Multi Frame Generation, która zwiększy liczbę klatek na sekundę nawet 8-krotnie

Autor: Anton Kratiuk | 07.01.2025, 14:45

Jak donoszą wtajemniczeni, równocześnie z prezentacją kart graficznych GeForce RTX z serii 50, Nvidia zapowiedziała nową wersję technologii DLSS.

Co wiadomo

Firma zaktualizuje swoją autorską technologię skalowania obrazu do wersji DLSS 4, która zapewni jeszcze większy wzrost wydajności dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji i shaderów neuronowych.

DLSS 4 będzie dostępny na wszystkich kartach graficznych począwszy od RTX 20, ale nabywcy nowej linii otrzymają dodatkową opcję - Multi Frame Generation, która generuje do trzech dodatkowych klatek na każdą zwykłą klatkę, co zwiększa FPS nawet 8-krotnie w porównaniu do klasycznego renderowania.

Wsparcie dla DLSS 4 zapowiedziano już dla 75 gier, wliczając w to zarówno wydane projekty, jak i te, które będą dostępne wkrótce, ale ich katalog będzie stale uzupełniany.

Multi Frame Generation wymaga do działania rdzeni tensorowych 5. generacji, przy czym NVIDIA podkreśla, że o ile takie rdzenie są wykorzystywane w kartach graficznych z serii RTX 40, to technologia MFG jest zarezerwowana wyłącznie dla serii RTX 50.

NVIDIA zaprezentowała specjalny film demonstrujący możliwości DLSS 4, który zawiera 12 sekund wcześniej niewidzianego materiału z gry Doom: The Dark Ages(według poufnych informacji, gra ta zostanie wydana w maju).

Źródło: NVIDIA