Skoda Enyaq przeszła restyling inspirowany modelem Elroq i pozbyła się kratki z przodu nadwozia

Autor: Volodymyr Kolominov | wczoraj, 14:05

Skoda zaprezentowała odnowione wersje elektrycznych crossoverów Enyaq i Enyaq Coupe. Opublikowano zdjęcia zaktualizowanych modeli, a także dane techniczne. Być może najbardziej zauważalną innowacją, która od razu rzuca się w oczy, jest projekt przodu w stylu Elroq, bez imitacji dużej kratki. Ale to nie wszystko.

Co wiadomo.

Zamiast dawnej imitacji kratki, przód ma czarną ramkę, dla której czeski producent samochodów ukuł nazwę "Tech-Deck Face". Podobnie jak w przypadku Elroqa, logo marki zostało zastąpione napisem "Skoda".


Odświeżona Skoda Enyaq i Enyaq Coupe. Ilustracja: Skoda

Nowy przód i aerodynamicznie zoptymalizowane koła (od 19 do 21 cali) poprawiają aerodynamikę. Zwykły Enyaq osiąga teraz współczynnik oporu aerodynamicznego 0,245, a Coupe 0,225. Długość wzrosła do 4,66 metra, pozostałe wymiary praktycznie się nie zmieniły. Pojemność bagażnika, tak jak poprzednio, waha się od 585 do 1710 litrów dla zwykłego Enyaqa i od 570 do 1610 litrów dla Enyaq Coupe.

Z tyłu zmiany nie są zbyt zauważalne. Tak jak poprzednio, dostępna będzie wersja Sportline z większymi kołami (20 lub 21 cali), 15 mm podsterownością i czarnymi akcentami. Wersje RS będą jeszcze bardziej sportowe, ale pojawią się na rynku później.

Wnętrze również zmieniło się tylko nieznacznie. Pojawił się mały 5-calowy wyświetlacz wskaźników i 13-calowy ekran dotykowy, a także opcjonalny wyświetlacz projekcyjny rozszerzonej rzeczywistości.

Lista wyposażenia standardowego została rozszerzona o dostęp bezkluczykowy, podgrzewane fotele i kierownicę, trójstrefową automatyczną klimatyzację, ostrzeganie o martwym polu i wyjeździe (Side Assist), adaptacyjny tempomat (ACC) i asystenta jazdy w korkach. Ponadto możliwe jest teraz zdalne parkowanie i zapisywanie indywidualnych manewrów parkowania. Tak jak poprzednio, układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu (progresywny układ kierowniczy) i adaptacyjne zawieszenie (DCC) są dostępne jako opcje.

Jeśli chodzi o modyfikacje i akumulatory, do oferty powraca wersja 60 z silnikiem APP310 o mocy 150 kW. Oprócz niej dostępne są wersje 85 i 85x. Obie mają z tyłu nowy silnik APP550 o mocy 210 kW. Napęd na wszystkie koła 85x dodaje dodatkowy silnik o mocy 80 kW, ale całkowita moc układu jest ograniczona do 210 kW.


Modyfikacje zaktualizowanej Skody Enyaq i Enyaq Coupe. Zrzut ekranu z informacji prasowej. Ilustracja: Skoda

W Niemczech ceny zmodernizowanego modelu Enyaq 60 zaczynają się od 44 400 euro.

Źródło: Skoda