Samochód elektryczny Mazda6e o zasięgu do 552 kilometrów: nowy 5-drzwiowy hatchback został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Brukseli
Mazda zaprezentowała dziś, 10 stycznia, na targach motoryzacyjnych w Brukseli zupełnie nowy samochód elektryczny Mazda6e. Japoński producent samochodów nie podał jeszcze ceny, ale ujawnił charakterystykę dwóch wersji modelu w specyfikacji europejskiej i ogłosił rozpoczęcie sprzedaży nowości latem 2025 roku.
Co wiadomo?
Nowa Mazda6 nie jest już sedanem, nie jest kombi i nie ma nawet silników spalinowych. Przynajmniej w Europie. Mazda6e zaprezentowana w Brukseli to pięciodrzwiowy hatchback o sylwetce coupe.
Mazda6e reprezentuje kolejną ewolucję filozofii projektowania Mazdy "Kodo: Dusza Ruchu". Charakterystyczne detale stylistyczne samochodu obejmują szeroką sygnaturę świetlną wokół elementu dekoracyjnego z przodu samochodu (co jest kratką w samochodach DIC), drzwi bez ramek i ukryte klamki. Z tyłu również znajduje się szeroki pas świetlny, ale zachowano charakterystyczne dla Mazdy "cylindryczne" tylne światła.
Wnętrze i wyposażenie
Wnętrze Mazdy6e jest inspirowane japońską koncepcją "ma", która podkreśla prostotę i otwartą przestrzeń. W komunikacie prasowym Mazda wspomina o "dużej przestrzeni na nogi" dla pasażerów z przodu i z tyłu, a także o naturalnym świetle dzięki panoramicznemu szyberdachowi.
Kabina jest skoncentrowana na kierowcy, z konfigurowalnym 14,6-calowym ekranem dotykowym, 10,2-calowym cyfrowym zestawem wskaźników i 50-calowym wyświetlaczem rzeczywistości rozszerzonej, który wyświetla kluczowe informacje, takie jak nawigacja i prędkość, w polu widzenia kierowcy. Obsługiwane są polecenia głosowe i sterowanie gestami.
Wnętrze Mazdy6e. Zdjęcie: Mazda
Mazda6e będzie dostępna w dwóch wersjach wyposażenia. Takumi oferuje wnętrze ze sztucznej skóry w kolorze ciepłego beżu lub czerni, podczas gdy Takumi Plus oferuje wysokiej jakości skórę Tan Nappa i zamsz oraz elektrycznie zaciemniany dach. W hatchbacku dostępny jest również system audio SonyPRO z 14 głośnikami.
W wyposażeniu znajduje się dziewięć poduszek powietrznych, a także system wspomagania kierowcy z autonomicznym hamowaniem awaryjnym, ostrzeżeniem o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i rozpoznawaniem znaków drogowych.
Cechy
Mazda6e oferuje dwie konfiguracje układu napędowego. Oba mają napęd na tylne koła i 320 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje "mniej niż 8 sekund", a prędkość maksymalna jest ograniczona do 175 km/h.
Podstawowa wersja jest wyposażona w akumulator o pojemności 68,8 kWh, zapewniający zasięg do 479 kilometrów w cyklu WLTP. Dzięki ładowaniu prądem stałym o mocy 200 kW, akumulator ładuje się od 10% do 80% w 22 minuty, a zasięg można zwiększyć o 235 km w 15 minut. Moc silnika elektrycznego wynosi 190 kW (258 KM).
Drugą wersją jest Mazda6e Long Range z akumulatorem 80 kWh i zasięgiem do 552 kilometrów według WLTP. Silnik elektryczny rozwija tu moc do 180 kW (245 KM).
Źródło: Mazda