Mercedes-Benz i Google nauczą asystenta głosowego opartego na sztucznej inteligencji odpowiadać na zapytania punktowe w Mapach Google w sposób możliwy do wdrożenia

Autor: Volodymyr Kolominov | 13.01.2025, 20:54
Mercedes-Benz i Google nauczą asystenta głosowego opartego na sztucznej inteligencji odpowiadać na zapytania punktowe w Mapach Google w sposób możliwy do wdrożenia

Mercedes-Benz i Google Cloud ogłosiły rozszerzenie partnerstwa, które wprowadzi nowe możliwości konwersacyjne do asystenta głosowego MBUX Virtual Assistant. Technologia opiera się na Automotive AI Agent Google Cloud, który wykorzystuje sztuczną inteligencję Google Gemini.

Co wiadomo.

Nowy wirtualny asystent MBUX będzie mógł współpracować z Mapami Google, które zawierają dane o 250 milionach lokalizacji na całym świecie i są codziennie aktualizowane. Oznacza to, że kierowcy Mercedes-Benz będą mogli uzyskać aktualne i szczegółowe informacje na temat nawigacji i interesujących miejsc bezpośrednio za pośrednictwem interfejsu samochodu.


Sundar Pichai, CEO Google i Alphabet, Ola Källenius, CEO Mercedes-Benz Group AG i Thomas Kurian, CEO Google Cloud. Zdjęcie: Mercedes-Benz

Kluczowe funkcje:

  • Rozmowy w naturalny sposób: na przykład można poprosić o znalezienie restauracji z zapytaniem "Gdzie w pobliżu mogę spróbować wyjątkowej kuchni?".
  • Możesz zadawać pytania doprecyzowujące, takie jak: "Czy restauracja ma dobre recenzje?" lub "Co jest specjalnością szefa kuchni?". Asystent odpowie i pokaże szczegóły nawigacji.
  • Złożone dialogi: Asystent jest w stanie prowadzić wielokierunkowe rozmowy, zapisując kontekst i dostarczając istotnych informacji podczas całej podróży.

Pierwszym samochodem z nowym asystentem głosowym będzie Mercedes-Benz CLA, który zadebiutuje jeszcze w tym roku z nowym MB.OS. W przyszłości technologia będzie dostępna w innych modelach Mercedes-Benz.

Źródło: Mercedes-Benz