Shuhei Yoshida wyjaśnia przyczyny porażki PlayStataion Vita: drogie komponenty i brak możliwości skupienia się na wielu urządzeniach jednocześnie

Autor: Vladislav Nuzhnov | 16.01.2025, 14:43

Były dyrektor generalny PlayStation, Shuhei Yoshida, podzielił się swoimi przemyśleniami na temat przyczyn niepowodzenia PS Vita. Vita, która została wydana w 2011 roku jako następca PSP, sprzedała się w mniej niż 15 milionach egzemplarzy, zanim została wycofana w 2019 roku.

Co wiemy.

W swoim pierwszym wywiadzie od opuszczenia Sony w tym miesiącu, Yoshida zauważył, że istnieje kilka powodów, dla których Vita nie odniosła sukcesu. Podkreślił, że decyzje techniczne, takie jak korzystanie z zastrzeżonych kart pamięci, były poważnym błędem, ponieważ zmuszały użytkowników do wydawania większej ilości pieniędzy. Wskazał również na niepotrzebny tylny panel dotykowy, który zwiększał koszty produkcji.

Yoshida uważa, że głównym powodem porażki Vity było to, że Sony nie miało wystarczających zasobów, by wspierać dwie platformy jednocześnie. "Musieliśmy podzielić nasze wysiłki pomiędzy PS3 i PS Vita" - wyjaśnił. "Konsole były priorytetem, więc wiele projektów na Vitę musiało zostać wstrzymanych".

Yoshida porównał również sytuację do sukcesu Nintendo Switch, zauważając, że Nintendo skupiło wszystkie swoje zasoby na jednej platformie. Jeśli chodzi o przyszłe urządzenia przenośne od Sony, wyraził zainteresowanie przenośnymi komputerami PC, takimi jak Steam Deck i ma nadzieję, że podobne urządzenie pojawi się w przyszłości.

Źródło: Kinda Funny