Alan Wake 2 będzie pierwszą grą obsługującą technologię NVIDIA RTX Mega Geometry.

Autor: Anton Kratiuk | 17.01.2025, 15:41
Alan Wake 2 będzie pierwszą grą obsługującą technologię NVIDIA RTX Mega Geometry.

Alan Wake 2 pozostaje jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie gier, a już wkrótce studio Remedy Entertainment wraz z firmą NVIDIA zintegruje z grą kolejną zaawansowaną technologię.

Co wiadomo

NVIDIA zaprezentowała niedawno swoje karty graficzne z serii GeForce RTX 50 i zapowiedziała, że jedną z pierwszych opcji, które będą dostępne dla jej klientów, będzie RTX Mega Geometry.

Okazuje się, że pierwszą grą obsługującą tę funkcję będzie Alan Wake 2.

RTX Mega Geometry przyspiesza i poprawia ray tracing poprzez aktualizację geometrii wymaganej dla tej technologii. Przyjmuje się, że nowa funkcja zmniejszy obciążenie procesora, poprawi wydajność gry i zmniejszy zużycie pamięci wideo, gdy ray tracing jest aktywowany. Nie wiadomo jednak jeszcze, jak bardzo zwiększy się wydajność gry Alan Wake 2.


Ilustracja przedstawiająca działanie RTX Mega Geometry. Źródło: NVIDIA

Pierwsze karty graficzne z serii RTX 50 Blackwell - 5090 i 5080 - trafią do sprzedaży 30 stycznia. Najprawdopodobniej tego samego dnia w Alan Wake 2 zostanie dodana obsługa RTX Mega Geometry.

Nawiasem mówiąc, technologia ta będzie dostępna na niektórych kartach graficznych ostatniej generacji, na przykład RTX 4090.

Przypomnijmy, że NVIDIA przygotowuje się również do uruchomienia technologii DLSS 4 i Reflex 2, najwyraźniej pojawią się one również w Alan Wake 2.

Źródło: DSOG