"Mieliśmy szalone pomysły": reżyser gry Wiedźmin 3 opowiada o powodach odejścia z CD Projekt Red i stworzeniu studia Rebel Wolves
Kilka dni temu odbyła się prezentacja ambitnej gry fabularnej The Blood of Dawnwalker od polskiego studia z.
Gra wzbudziła ogromne zainteresowanie publiczności, a dziennikarze mieli wiele pytań do jej twórców, na czele z Konradem Tomaszkiewiczem - reżyserem gry Wiedźmin 3: Dziki Gon i jednym z kluczowych deweloperów Cyberpunk 2077.
Co wiadomo
W 2021 roku Tomaszkiewicz zaskoczył społeczność graczy swoim odejściem z CD Projekt Red. Większość uważała, że decyzja ta była spowodowana nieudaną premierą Cyberpunk 2077, ale teraz doświadczony projektant gier ujawnił główny powód.
Według Konrada Tomaszkiewicza, on i kilku jego kolegów mieli "szalone pomysły", na które CD Projekt nie poszedł, więc jedyną słuszną decyzją było założenie własnej firmy, która stała się Rebel Wolves. Nieco później do Konrada dołączył jego brat Mateusz Tomaszkiewicz, który był reżyserem questów w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon i odpowiadał za wiele wątków fabularnych kultowej gry RPG.
Mieliśmy szalone pomysły. Wiedzieliśmy, że jeśli chcemy je zrealizować, musimy założyć własne studio, bo ciężko byłoby przekonać jakąkolwiek dużą firmę - wiesz, bez własności intelektualnej - do zmiany podejścia, do zrobienia czegoś nowego i szalonego.
Tomaszkiewicz zdał sobie sprawę, że łatwiej będzie mu zarządzać małym zespołem realizującym jego pomysły, niż próbować ustalić przepływ pracy w ogromnym zespole:
Założyłem Rebel Wolves, bo czułem, że chcę stworzyć coś wyjątkowego. Po drugie, mamy studio, w którym pracujemy z ludźmi, a nie między nimi, jak w większych firmach, gdzie jest to trudniejsze. Czułem, że mniejszy zespół może zrobić więcej, ponieważ jest w nim komunikacja i łatwiej jest rozmawiać o wizji. Łatwiej jest poczuć kreatywny ogień i zrobić coś wyjątkowego.
Cóż, miejmy nadzieję, że deweloperzy będą w stanie zrealizować wszystkie pomysły na przyzwoitym poziomie, a The Blood of Dawnwalker naprawdę stanie się innowacyjnym action-RPG, który zapoczątkuje franczyzę na dużą skalę.
Kiedy się spodziewać?
Data premiery The Blood of Dawnwalker nie jest znana, ale już teraz wiadomo, że pierwszy gameplay zostanie zaprezentowany latem 2025 roku.
Gra będzie dostępna na PC, Xbox Series X|S i PlayStation 5.
Źródło: PCGamer