Genesis zbudował off-roadowy model GV80 na cześć zwycięzcy Dakaru z 1983 roku

Autor: Volodymyr Kolominov | 22.01.2025, 14:14
Genesis zbudował off-roadowy model GV80 na cześć zwycięzcy Dakaru z 1983 roku

Marka premium Genesis postanowiła zaskoczyć świat motoryzacji tworząc specjalną wersję swojego crossovera GV80 - Desert Edition. Ten wyjątkowy samochód został zaprojektowany na cześć legendarnego rajdowca Jacky'ego Ickxa (Jacky Ickx), który w 1983 roku obchodził 80. urodziny i 40. rocznicę zwycięstwa w Rajdzie Dakar.

Co wiadomo

GV80 Desert Edition otrzymał szereg modyfikacji z myślą o podboju pustynnych wydm. Samochód jest wyposażony w 20-calowe koła z blokadami i oponami terenowymi, dla których konieczne było poszerzenie przedniego i tylnego nadkola o 40 milimetrów. Na dachu zamontowano specjalny bagażnik dachowy do przewożenia kanistrów z paliwem i namiotu. Nadwozie jest pomalowane na kolor Midnight Blue z białymi paskami, co nawiązuje do wzoru kasku Ickxa.


Jacky Ickx obok Genesis GV80 Desert Edition. Zdjęcie: Genesis

Zawieszenie samochodu podobno przeszło znaczące zmiany w celu poprawy zdolności terenowych, choć Genesis nie ujawnia szczegółów. Układ napędowy prawdopodobnie pozostanie niezmieniony: najmocniejsza wersja GV80 ma 3,5-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 375 KM, połączony z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Aby poprawić widoczność w warunkach pustynnych, GV80 Desert Edition wyposażono w dodatkowe światła dachowe i dodatkowe światła LED zamiast standardowych świateł przeciwmgielnych. Bagażnik jest teraz wyposażony w zintegrowany system szuflad do bezpiecznego przechowywania pełnowymiarowego koła zapasowego, narzędzi i sprzętu ratunkowego, a także dodatkowe schowki na zapasy wody, apteczki pierwszej pomocy i sprzęt komunikacyjny.

Jackie X osobiście przejechał całą 6 000-kilometrową trasę Rajdu Dakar 2025 z Bisha do Shubaita. Projektem kierował dyrektor kreatywny Genesis Luc Donckerwolke we współpracy z W Motors.

Źródło: Genesis