Dlaczego nie Half-Life 3: Valve opowiedziałł o rozwoju Half-Life: Alyx
Jeff Keely, dziennikarz i producent The Game Awards, przeprowadził wywiad z twórcami gry Half-Life: Alyx David Sprayer, Robin Walker i Dario Casali.
Którzy powiedzieli
Idea Half-Life: Alyx narodziła się w 2016 roku, kiedy Valve zdecydowało, że w branży brakuje dużych gier w wirtualnej rzeczywistości. Przede wszystkim firma wydała The Lab, która według twórców była tą samą „wielką grą”, ale publiczność myślała inaczej. Dlatego Valve postanowiła dalej eksperymentować, próbując tworzyć gry w VR, korzystając z franczyzy firmy.
{% Cytując 364%}
Samo opracowanie rozpoczęło się 15-minutową demonstracją z wykorzystaniem przedmiotów z Half-Life. Następnie zespół postanowił wymyślić jak przenieść wrażenia i mechanikę, ale już w VR.
Twórcy początkowo chcieli stworzyć klasyczną wersję Half-Life: Alyx na klawiaturę i mysz, ale ostatecznie skupili się wyłącznie na rzeczywistości wirtualnej:
{% Cytując 365%}
Zapytany, dlaczego zespół nie wziął udziału w Half-Life 3, deweloper odpowiedział, że projekt wydaje się onieśmielający, ponieważ gracze mieli wysokie oczekiwania. Jednocześnie platforma VR pomogła Valve nie tyle skoncentrować się na kontynuacji serii, co na rozwoju mechaniki w wirtualnej rzeczywistości.
Twórcy nie są jeszcze pewni, czy studio skoncentruje się na grach VR, ale zespół chce robić więcej projektów w uniwersum Half-Life. W związku z tym zespół musi spojrzeć na sukcesy Half-Life: Alyx, a następnie zdecydować, gdzie się przenieść.
Jeff Keely, który przeprowadził wywiad, ogłosił, że programiści Alyx przyjdą na The Game Awards, gdzie pokażą i opowiedzą więcej o grze. Ponadto w 2020 r. Pojawi się pełnoprawny film The Final Hours of Half-Life: Alyx, z którego dowiemy się więcej o rozwoju gry.
{% Urządzenie 788%}
Valve ogłosiło Half-Life: Alyx - strzelankę z elementami horroru z Alexem w roli tytułowej
Square Enix ogłasza rozwój gier Final Fantasy PlayStation 5
Źródło: Amazon wyda rywala Google Stadia i Microsoft xCloud