GM może rozpocząć sprzedaż komercyjnych pojazdów elektrycznych Hyundai pod własną marką w Ameryce

Autor: Volodymyr Kolominov | 23.01.2025, 16:53
GM może rozpocząć sprzedaż komercyjnych pojazdów elektrycznych Hyundai pod własną marką w Ameryce

General Motors (GM) i Hyundai Motor Company są na końcowym etapie rozmów dotyczących współpracy, która mogłaby doprowadzić do sprzedaży przez GM komercyjnych pojazdów elektrycznych marki Hyundai w Stanach Zjednoczonych. Posunięcie to pozwoliłoby Hyundaiowi wejść na północnoamerykański rynek pojazdów użytkowych, wykorzystując sieć dealerską i reputację GM.

Co wiadomo

Podczas niedawnej rozmowy z analitykami, dyrektor finansowy Hyundai Lee Seung Jo powiedział, że firma rozważa zmianę marki swoich komercyjnych pojazdów elektrycznych i dostarczanie ich do GM.

Rozmowy prowadzone są na podstawie protokołu ustaleń podpisanego we wrześniu 2024 roku. Według Reutersa, firmy podpiszą dodatkowe umowy do końca marca 2025 roku. Współpraca obejmie nie tylko pojazdy użytkowe i osobowe, ale także wspólne zakupy komponentów. Ponadto sojusz może rozpocząć wspólne zakupy stali i surowców do akumulatorów.

Lee zauważył, że rok 2025 będzie prawdopodobnie trudny ze względu na niestabilność polityczną w Korei. Stany Zjednoczone również stanęły w obliczu niepewności po oświadczeniach prezydenta Donalda Trumpa w sprawie ceł oraz wsparcia federalnego i stanowego dla pojazdów elektrycznych. Ponadto bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące emisji w Europie wzbudziły obawy, o czym świadczą niższe zachęty dla pojazdów elektrycznych w krajach UE, z których niektóre całkowicie wyeliminowały zachęty.

Źródło: Reuters