W 2019 r. Branża gier zarobi 148 miliardów dolarów, ale straci 3 miliardy dolarów z powodu konsol

Autor: Igor Nikitin | 25.11.2019, 11:32

Analitycy Newzoo ujawnili nowy raport, w którym przewidywali, że branża gier zdobędzie nowy rekord zysków.

Co wiadomo

Według szacunków agencji analitycznej w 2019 r. Przemysł gier zarobi 148,8 mld USD. To o 7,2% więcej niż w 2018 r., Ale mniej niż oczekiwano. W poprzednim raporcie Newzoo przewidział, że gracze wydadzą 152,1 miliarda dolarów na gry.

Analitycy musieli nie doceniać oczekiwań ze względu na spowolnienie na rynku konsol do gier. W pierwszych dwóch kwartałach 2018 r. Segment wykazywał wzrost odpowiednio o + 21% i + 24%, ale w 2019 r. W tym samym okresie przychody wzrosły o + 7% i + 4%. Początkowo agencja spodziewała się, że w 2019 r. Konsole przyniosą 47,9 mld USD, ale teraz oczekiwany przychód wyniesie 45,3 mld USD, + 7,3% więcej w porównaniu z 2018 r.

Analitycy twierdzą, że rok 2018 był w dużej mierze rekordowy z trzech powodów:

  • Wzrost popularności „Battle Royale” (zwłaszcza Fortnite)
  • Wydanie kilku gier definiujących generację
  • Sukces Nintendo Switch.

Niemniej jednak rynek konsol wykazuje najszybszy wzrost i przewyższy przychody z komputerów.

Rynek gier mobilnych również będzie się rozwijał. Oczekuje się, że przenośna rozrywka przyniesie 68,2 mld USD w 2019 r., Co stanowi wzrost o 9,7% w porównaniu z 2018 r. Ponadto gry na smartfony przyniosą w tym roku 46% całkowitych przychodów branży. Według analityków, za aktywny rozwój mobilnej rozrywki trzeba  podziękować rynkam Japonii, Korei Południowej i Ameryki Północnej.

Analitycy uważają, że do 2022 roku sprzedaż gier powinna wzrosnąć do 189 miliardów dolarów rocznie. Ponadto 80% przypada na gry konsolowe i mobilne.

{% Urządzenie 788%}