W 2024 roku Call of Duty: Black Ops 6 było najczęściej kupowaną grą w USA, ale ogólne wydatki na gry spadły o 9%

Autor: Vladislav Nuzhnov | 24.01.2025, 11:34
W 2024 roku Call of Duty: Black Ops 6 było najczęściej kupowaną grą w USA, ale ogólne wydatki na gry spadły o 9%

Według Circana, Call of Duty: Black Ops 6 stał się najlepiej sprzedającą się grą 2024 roku w USA, dając franczyzie pozycję lidera rynku 16. rok z rzędu. Jednak całkowite wydatki amerykańskich konsumentów na gry wideo spadły o 9% w porównaniu z rokiem poprzednim, wynosząc 7,5 mld USD.

Co wiemy

Pomimo sukcesu Black Ops 6, wydatki na zawartość gier spadły o 5%, a na sprzęt o 29%. Spadek wydatków na konsole, w szczególności Xbox Series i Nintendo Switch (spadek o 38% każdy), a także PlayStation 5 (spadek o 18%), miał znaczący wpływ na ogólny wynik. Jednocześnie wydatki na akcesoria pozostały na poziomie z poprzedniego roku.

Pomimo ogólnego spadku wydatków, niektóre gry wykazały dodatni wzrost. Roblox odnotował 24% wzrost wydatków konsumenckich w grudniu w porównaniu do listopada, osiągając prawie 12 milionów dolarów na urządzeniach mobilnych w USA. Dzień Bożego Narodzenia był szczególnie udany, a wydatki wzrosły o 35% rok do roku.

Ogólnie rzecz biorąc, chociaż Call of Duty: Black Ops 6 był zdecydowanym liderem w 2024 r., ogólne trendy wskazują na spadek wydatków na gry wideo w USA, co może wynikać z nasycenia rynku i zmieniających się preferencji konsumentów.

Źródło: Business Insider