Droga do cyfryzacji: sprzedaż fizycznych kopii gier w USA spadła o połowę w porównaniu z 2021 r.

Autor: Vladislav Nuzhnov | 27.01.2025, 13:05

Branża gier szybko zmierza w kierunku w pełni cyfrowej przyszłości. Według analityka Mat Piscatella, sprzedaż fizycznych kopii gier wideo w Stanach Zjednoczonych spadła o ponad połowę tylko w ciągu ostatnich trzech lat.

Co wiemy

Wykres wydatków na fizyczne gry wideo pokazuje dramatyczny spadek. O ile w 2008 roku liczba ta była najwyższa, to teraz spadła o 85%. Szczególnie gwałtowny spadek nastąpił od 2021 roku.

Pomimo pesymistycznych danych, ogólny rynek gier wideo pozostaje stabilny. Wzrost napędzany jest przez sprzedaż cyfrową, subskrypcje i mikrotransakcje.

Jedyną nadzieją na uratowanie fizycznych kopii jest Nintendo i spodziewana premiera Nintendo Switch 2, gdzie ludzie będą kupować gry na kartridżach.


Spadająca sprzedaż kopii fizycznych. Ilustracja: Circana

Źródło: @matpiscatella.bsky.social