Nissan wprowadził 10-letnią gwarancję w Australii, ale jest pewien haczyk

Autor: Volodymyr Kolominov | 05.02.2025, 14:14
Nissan wprowadził 10-letnią gwarancję w Australii, ale jest pewien haczyk

Jeśli kupisz nowego Nissana w USA, otrzymasz gwarancję na trzy lata lub 36 000 mil (około 58 000 kilometrów). W Wielkiej Brytanii gwarancja również obowiązuje przez trzy lata, ale limit przebiegu wynosi 60 000 mil (96 560 kilometrów). Jednak w Australii Nissan postanowił prześcignąć wszystkich konkurentów i zaoferować gwarancję na 10 lat lub 300 000 kilometrów (~ 186 000 mil).

Co wiadomo

Jak to zwykle bywa w takich przypadkach, istnieją dodatkowe wymagania. Wcześniej Nissan Australia oferował 5-letnią gwarancję bez limitu kilometrów. Teraz klienci mają szansę na podwojenie okresu gwarancji, ale tylko pod warunkiem serwisowania samochodu w oficjalnych salonach Nissana i przestrzegania zalecanych przez producenta interwałów serwisowych.

Podobny program obowiązuje w Mitsubishi w Australii. Gwarancja na 10 lat lub 200 000 kilometrów również działa tylko pod warunkiem regularnego serwisowania u oficjalnych dealerów.

Co ciekawe, przedłużona gwarancja Nissana dotyczy nie tylko nowych samochodów. Każdy Nissan zakupiony po 1 stycznia 2021 r. automatycznie kwalifikuje się do przedłużonej gwarancji, jeśli wszystkie przeglądy serwisowe zostały przeprowadzone u dealera. Ale nawet jeśli właściciel serwisował samochód gdzie indziej, może spróbować wrócić do programu - w tym celu musi przejść przegląd techniczny u dealera i wykonywać regularne przeglądy.

Nissan ogłosił również program stałych cen przeglądów dla niektórych modeli. Ma to na celu zachęcenie klientów do pozostania w oficjalnym serwisie. Pierwsze pięć przeglądów serwisowych będzie kosztować za:

  • Qashqai, X-Trail, Juke, Pathfinder - 399 AU$ (~240 USD)
  • Patrol, Navara, Z - 499 AU$ (~300$)
  • Nissan Leaf - 349 AU$ (~210$)

Dyrektor Nissan Oceania Michael Hi powiedział, że na niestabilnym rynku firma chce dać klientom pewność co do ich wyborów. Przedłużona gwarancja to sposób na budowanie lojalności klientów i utrzymanie ich w sieci serwisowej Nissana.

Źródło: Carscoops