Branża gier 2019 w liczbach: wyniki najbardziej dochodowego roku w historii gier wideo

Autor: Igor Nikitin | 17.12.2019, 17:52

Podsumowanie roku toczy się dalej. GamesIndustry.biz zaciągnął wsparcie analityków, opisując osiągnięcia branży gier w 2019 roku.

Co wiadomo

W 2019 r. Branża gier zarobiła 148,8 mld USD, czyli o 7,2% więcej niż w 2018 r.

  • Platformy mobilne zarobiły 68,2 mld USD (+ 9,7%): tablety - 13,4 mld USD (+ 3,3%); smartfony - 54,7 mld USD (+ 11,4%).
  • Konsole zarobiły $ 45,3 mld USD. (+ 7,3%)
  • platforma PC zarobił $ 35,5 mld zł (+ 2,8%): gry oparte na przeglądarce - 3,5 mld USD (-15,4%). gry do pobrania i gry detaliczne - $ 3,18 mld USD (+ 5,2%).

 

W wojnie detalistów i sklepów cyfrowych wygrali ostatni:

  • Razem PC i konsoli zebrały $ 77.1 miliarda w sprzedaży w cyfrowej i detalicznej.
  • sprzedaży cyfrowe na PC i konsole były $ 61 mld USD (+ 10,1%).
  • Sprzedaż „wersji płytowych” na PC i konsole wyniosły $ 16.1 mld zł (+ 5,5%).
  • Platforma PC zarobiła $ 31 miliardów dolarów w sprzedażach cyfrowych (+ 6,2%)
  • Konsole zarobiły na sprzedażach cyfrowych 30 $ mld. (+ 14,5%)

Najpopularniejszą grą medialną została Fortnite. Tak więc, tworzenie Epic Games zostało wspomniane w 97.735 artykułach. Na drugim miejscu znajduje się Death Stranding, który trafił w 46,743 materiałów, a Apex Legends zamyka pierwsze tróję - 42.474 artykuły.

Top 10 najczęściej omawianych gier:

  1. Fortnite - 97.735 artykułów
  2. Death Stranding  - 46,743 artykuł
  3. Apex Legends - 42,474 Artykuł
  4. Call of Duty: Modern Warfare - 41,881 artykuł
  5. Borderlands 3  - 41,861 artykuł
  6. Cyberpunk 2077 - 39,105 artykułów
  7. Destiny 2 - 37,483 artykułów
  8. Pokemon Sword & Shield - 36,994 artykuł
  9. Overwatch 36.299 artykułów
  10. Mortal Kombat 11 - 35301 artykuł

Najpopularniejsze gry w sieciach społecznościowych to:

  • Twitter - Fortnite (41.140 artykułów)
  • YouTube - Minecraft (102.2 mld odsłon).

Analitycy obliczyli również, ile dużych firm wydało nowe gry z zakresu własności intelektualnej w 2019 r .:

  • Sony - 7 gier (tylko 10 zapowiedzi w 2019)
  • Microsoft - 0 (6 całkowite zapowiedzi w 2019)
  • Nintendo - 2 (w sumie 16 zapowiedzi w 2019)
  • Electronic Arts - 2 (9 zapowiedzi 2019)
  • Activision - 1 (4 zapowiedzi 2019),

Rynek telefonii komórkowej

Najbogatszym wydawcą gier mobilnych był Tencent, który zarobił 5,55 miliarda dolarów. Mieszkańcy USA najwięcej wydali na gry, które „przyniosły” 15 miliardów dolarów na platformy mobilne. W tym samym czasie Indie wygrały pobrania - 5,51 miliarda pobrań.

Najczęściej pobierane gry:

  1. PUBG Mobile - 268 mln.
  2. Garena Free Fire - 257 mln.
  3. Subway Surfers - 214 mln.
  4. Fun Race - 3D - 205 mln.
  5. Color Bump 3D - 199 mln.

Najbardziej dochodowe gry mobilne:

  1. Honor of Kings - $ 1,36 mld USD.
  2. PUBG Mobile - $ 1,34 mld USD.
  3. Fate\Grand Order - $ 1.10 mld.
  4. Candy Crush Saga - $ 990 milionów dolarów.
  5. Monster Strike - $ 907 milionów dolarów.

{% Urządzenie 788%}

  • Na Androida i iOS ukaże się Devil May Cry: Pinnacle Combat - klasyczny DMC w formacie mobilnym
  • Blizzard Pride: Overwatch stał się „Gra roku” na PornHub, wyprzedzając Fortnite i „Pokemon”
  • Wstyd przemysłu : 10 najgorszych gier 2019 roku według Metacritic