Pierwszy gameplay z Half-Life: Alyx z testami na różnych VR-urządzeniach i doświadczenie mediów

Autor: Igor Nikitin | 20.12.2019, 11:09

Valve wypuściło do siebie dziennikarza Adam Savage's Tested,  któremu udało się zagrać w Half-Life: Alyx na ośmiu różnych zestawach VR.

Jak wrażenia

Pierwszą rzeczą, na którą zwrócił uwagę dziennikarz, była jakość grafiki i akompaniament muzyczny. Half-Life: Alyx nie odbiera się jak demo techno, ale pełnoprawna gra z wieloma interaktywnymi obiektami na poziomach. Ponadto projekt powstał z myślą o długich sesjach i według dziennikarza nie męczy mnie nawet trzy godziny ciągłej gry.

Pracownik Tested  pochwalił także rękawiczki bohaterki głównej. Z ich pomocą gracze będą wchodzić w interakcje z elementami otoczenia, rzucać przedmiotami, a nawet rozwiązywać zagadki. Ponadto, aby uprościć interakcję, gra delikatnie przyciąga gracza do obiektu, który zamierza zabrać, więc nie musisz dokładnie weryfikować działań.

Jednocześnie twórcy postanowili nie upraszczać strzelania. Half-Life: Alyx nie ma automatycznego celowania i innych asystentów, a do przeładowania będziesz musiał wykonać szereg czynności, a nie tylko nacisnąć jeden przycisk. Aby zmienić hoop, musisz przełożyć magazynek przez ramię, włożyć go do pistoletu i obrócić migawkę.

Dziennikarzowi udało się przetestować Half-Life: Alyx na ośmiu hełmach VR, a Valve Indeks  był najwygodniejszy. Gra współpracuje z Oculus Rift S, Oculus Quest, HTC Vive, Oculus Rift, Pimax i WMR. Wszystkie zestawy VR pokazały się dobrze, a nawet urządzenia poprzedniej generacji wyświetlają obraz przyjemny dla oka i nie ograniczają ruchów. Dlatego, aby zagrać w Half-Life: Alyx, nie trzeba kupować nowego kasku VR ani nawet Valve Index.

Przypomnijmy, że Half-Life: Alyx zostanie wydany na PC w marcu 2020 roku.

{% Urządzenie 788%}