Liquid Swords, studio założone przez autora Just Cause, zwolniło kilka osób, ale nie powinno to wpłynąć na rozwój jego debiutanckiej gry

Szwedzkie studio Liquid Swords, założone przez twórcę Just Cause Christophera Sundberga z Avalanche Studios, zostało zmuszone do redukcji zatrudnienia w celu "dostosowania się do obecnego środowiska biznesowego". Liczba zwolnionych pracowników nie została ujawniona.
Co wiadomo
Studio, założone w 2020 roku, pracuje nad swoim debiutanckim projektem - "opartą na fabule grą noir z otwartym światem, stworzoną na silniku Unreal Engine 5".
W oświadczeniu studio stwierdziło, że prace nad grą trwają, ale cięcia są konieczne, aby zapewnić "długoterminową stabilność".
"Obiecałem naszym pracownikom i akcjonariuszom sukces oraz zbudowanie studia, które na nowo zdefiniuje tworzenie gier z małym zespołem ekspertów i zrównoważonym modelem operacyjnym" - powiedział Sundberg.
"Chociaż osiągnęliśmy bardzo wiele, zmieniające się warunki rynkowe uniemożliwiły nam osiągnięcie sukcesu w wyznaczonym czasie. W rezultacie musimy rozstać się z utalentowanymi ludźmi, którzy odegrali kluczową rolę w naszej podróży. Jest to niezwykle trudne, ale pozostajemy oddani naszej wizji i będziemy kontynuować pracę nad naszą własnością intelektualną i pierwszą grą z oddanym zespołem".
Według strony internetowej studia, Liquid Swords planowało zwiększyć zatrudnienie do 100 pracowników do początku 2024 roku, ale nie wiadomo, czy cel ten został osiągnięty.
Plany ekspansji zostały ogłoszone po tym, jak NetEase zainwestowało nieujawnioną kwotę w studio, aby pomóc zrealizować swoją wizję "skoncentrowanego na jakości podejścia do tworzenia gier".
Źródło: @LiquidSwords